Tack, jag trodde/anade väl att det var så för vanlig falukorv är ju inte rå, men sen så kom tvivlen och jag började fundera på huruvida jag borde sätta fingrarna i halsen.
Om du köper kycklingkorv så kolla på innehållsdeklarationen noga.Står det att den innehåller kycklingkött så är det ok.Står det kycklingköttmassa så köp inte skiten.Kycklingköttmassa är vråläckligt.Jag har hållt på med kycklingköttmassa när jag arbetade på en charkfabrik.Tror företaget betalade runt 7kr per kg för massan.Är skit mycket bakterier som utvecklas om man inte sköter hygienen.Ta sockerkakssmet och färga den röd och frys in den.Hacka sen sönder den så har du konsistensen och utsendet på massan.
Jag kan säga att den hade en lite hårdare konsistens än vanlig falukorv, smakade absolut inte kyckling någonstans, men var billigare. Det där med att korv är äckligt - all korv är äcklig, säkert dom flesta livsmedlena också. Är man kräsmagad bör man jaga själv.
Jag går lite off-topic men hur är det med köttfärs? Personen som hade jobbat på slaktfabrik, hur mycket skit maler dom ner? Eller är det bara hårda bitarna - allt äckligt går till korven?
- Inte helt sammanhängande post, jag får skylla på att det är sent.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!