Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-05-23, 17:25
Medlem
slrslrs avatar
Asså jag vet inte men det känns som om att apple och steve jobs är riktiga fittor (ursäkta ordvalet). När företaget var nära konkurs år 1997 så valde microsoft att investera en hel del jävla pengar i apple för att hjälpa dom och inleda ett möjligt framtida sammarbete.
länk : http://youtube.com/watch?v=WxOp5mBY9IY

Notera hur apple folket buar när dom får reda på att internet explorer skall vara en standard och även när Bill Gates dyker upp på skärmen så hör man att folk buar, lite brist på respekt enligt mig. Var glada att ni får fortsätta använda apple och det e fan tack vare microsoft.

Sen efteråt när kontraktet tar slut så väljer apple att gå sin egna väg (vilket dom lyckas med) igen om jag har förstått det rätt och då räcker det inte med att gå sin egna väg, dom måste samtiigt ta och förolämpa sönder microsoft. En viss sanning är det i deras reklamer då men samtidigt så är det bill gates säger också sant.
länk : http://youtube.com/watch?v=njo4Gn-858M&mode=related&search=

Den här e också rätt så skön
länk : http://youtube.com/watch?v=upzKj-1HaKw&mode=related&search=

Det jag försöker komma fram till är helt enkelt att apple trashtalkar o förolämpar medans microsoft inte bryr sig så mycket, men jag hade också tatt åt mig som bill gates gör när ett annat företag jiddrar så mycket.

Jag har inget emot apple, jag älskar apple snarare. Men dom är en aningen fientliga? :P
Citera
2007-05-23, 18:17
Moderator
^Eazs avatar
Jo, har en rätt kul länk som beskriver en del (dock komisk gjord)

Jag jobbar som många redan vet för Apple, och även jag älskar Mac's men fanatismen och smutkastningen kan bli lite för mycket ibland.

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=macs_cant
Citera
2007-05-23, 18:19
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Sedan gates jobbade på apple och snodde guin från macos till windows och nu på sistonde när vistas interface är nästintill en fullständig kopia på osx tycker jag att det inte är mer än rätt. skulle misstänka att det var därför han tog dem upp på fötter igen. de behöver apple för att kopiera av. apple innoverar, microsoft kopierar. se här t.ex http://www.youtube.com/watch?v=TaIUkwPybtM
Citera
2007-05-23, 18:37
Medlem
slrslrs avatar
Tycker en av tjejerna i reklamen med händerna ser ut som att hon e skithög :P

Iaf jag tycker fan applefolket e för jävla fientliga, det där med att vi alltid ska snacka om hur bra vi är e fan sant :P t.o.m jag går runt o klagar på windows högt nu för tiden. Ska nog ta o skärpa mig

edit: kollade på den filmen vista didnt copy os x. haha :P V for vista
Citera
2007-05-23, 18:40
Medlem
AlitheSeconds avatar
Tjaffset mellan Apple och MS går ända tillbaka till 70-talet. Och ska du hålla på och klanka ner på Apple så finns det 100 ggr fler saker vi kan klanka ner på MS om.

Men både Jobs och Gates har tagit sig fram med armbågarna för att bli framgångsrika.

Och om du tror att MS gör någoting för att vara snälla, så har du blivit fetlurad. Mycket synd att du är så pass ointelligent.
Citera
2007-05-23, 18:49
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Tjaffset mellan Apple och MS går ända tillbaka till 70-talet. Och ska du hålla på och klanka ner på Apple så finns det 100 ggr fler saker vi kan klanka ner på MS om.

Men både Jobs och Gates har tagit sig fram med armbågarna för att bli framgångsrika.

Och om du tror att MS gör någoting för att vara snälla, så har du blivit fetlurad. Mycket synd att du är så pass ointelligent.

Haha ta det lugnt med förolämpningarna du! Det jag försöker säga här e att apple har en väldigt stor attityd nu när dom har lyckats och att dem borde bemöta microsoft med lite mer respekt, för om inte microsoft hade hjälpt dom så vet man inte ens om dom hade varit kvar.
Citera
2007-05-23, 18:54
Bannlyst
Apple hade ju en stor kampanj som gick ut på att det var "vi mot dom".
Think Different.

Vill minnas att det fanns ngn maillista som ngn högt uppsatt inom Apple hade där han varje vecka skickade ut ett mail till alla i listan där han skrev saker som att det var vi mot dom, att vi måste omvända så många som möljigt till den goda sidan osv osv.
Citera
2007-05-23, 18:59
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xami
Apple hade ju en stor kampanj som gick ut på att det var "vi mot dom".
Think Different.

Vill minnas att det fanns ngn maillista som ngn högt uppsatt inom Apple hade där han varje vecka skickade ut ett mail till alla i listan där han skrev saker som att det var vi mot dom, att vi måste omvända så många som möljigt till den goda sidan osv osv.

Alltså det är där det börjar bli fånigt tycker jag. Tycker inte ni att det är stört? :P Visst att jag berättar för mina kompisar att dom borde byta osv, men att apple skickar ut mail och ber deras kunder ragga upp nya kunder.
Citera
2007-05-23, 19:02
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slrslr
Haha ta det lugnt med förolämpningarna du! Det jag försöker säga här e att apple har en väldigt stor attityd nu när dom har lyckats och att dem borde bemöta microsoft med lite mer respekt, för om inte microsoft hade hjälpt dom så vet man inte ens om dom hade varit kvar.

Utan Apple hade det nog inte funnits något MS heller.
Citera
2007-05-23, 19:06
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Utan Apple hade det nog inte funnits något MS heller.

Jag är intresserad utav att veta mer angående det. Har apple hjälpt MS förut och med vad isf, hur ligger det till. Vill lära mig lite historia angående dem här 2 företagen och deras rivalitet. Vilket kom först ens?
Citera
2007-05-23, 19:28
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Sedan var det väl inte bara av altruistiska skäl som MS gick in och investerade i Apple utan USA och resten av världen har ju fått för sig att marknadsmonopol är nått som finns i verkligheten. Så delvis stöttade MS Apple för att inte få en massa underliga rättegångar om monopolställning mot sig.

Helt sjukt egentligen att man kan bli straffad för att vara helt överlägsen på marknaden, men så är det visst.
Citera
2007-05-23, 19:30
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Sedan var det väl inte bara av altruistiska skäl som MS gick in och investerade i Apple utan USA och resten av världen har ju fått för sig att marknadsmonopol är nått som finns i verkligheten. Så delvis stöttade MS Apple för att inte få en massa underliga rättegångar om monopolställning mot sig.

Helt sjukt egentligen att man kan bli straffad för att vara helt överlägsen på marknaden, men så är det visst.

Var det därför dom investerade så jävla mycket cash i apple för att slippa massa tjafs från andra?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in