• 1
  • 2
2007-05-23, 17:25
Medlem
slrslrs avatar
Ass jag vet inte men det knns som om att apple och steve jobs r riktiga fittor (urskta ordvalet). Nr fretaget var nra konkurs r 1997 s valde microsoft att investera en hel del jvla pengar i apple fr att hjlpa dom och inleda ett mjligt framtida sammarbete.
lnk : http://youtube.com/watch?v=WxOp5mBY9IY

Notera hur apple folket buar nr dom fr reda p att internet explorer skall vara en standard och ven nr Bill Gates dyker upp p skrmen s hr man att folk buar, lite brist p respekt enligt mig. Var glada att ni fr fortstta anvnda apple och det e fan tack vare microsoft.

Sen eftert nr kontraktet tar slut s vljer apple att g sin egna vg (vilket dom lyckas med) igen om jag har frsttt det rtt och d rcker det inte med att g sin egna vg, dom mste samtiigt ta och frolmpa snder microsoft. En viss sanning r det i deras reklamer d men samtidigt s r det bill gates sger ocks sant.
lnk : http://youtube.com/watch?v=njo4Gn-85...elated&search=

Den hr e ocks rtt s skn
lnk : http://youtube.com/watch?v=upzKj-1Ha...elated&search=

Det jag frsker komma fram till r helt enkelt att apple trashtalkar o frolmpar medans microsoft inte bryr sig s mycket, men jag hade ocks tatt t mig som bill gates gr nr ett annat fretag jiddrar s mycket.

Jag har inget emot apple, jag lskar apple snarare. Men dom r en aningen fientliga? :P
Citera
2007-05-23, 18:17
Moderator
^Eazs avatar
Jo, har en rtt kul lnk som beskriver en del (dock komisk gjord)

Jag jobbar som mnga redan vet fr Apple, och ven jag lskar Mac's men fanatismen och smutkastningen kan bli lite fr mycket ibland.

http://www.thebestpageintheuniverse....gi?u=macs_cant
Citera
2007-05-23, 18:19
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Sedan gates jobbade p apple och snodde guin frn macos till windows och nu p sistonde nr vistas interface r nstintill en fullstndig kopia p osx tycker jag att det inte r mer n rtt. skulle misstnka att det var drfr han tog dem upp p ftter igen. de behver apple fr att kopiera av. apple innoverar, microsoft kopierar. se hr t.ex http://www.youtube.com/watch?v=TaIUkwPybtM
Citera
2007-05-23, 18:37
Medlem
slrslrs avatar
Tycker en av tjejerna i reklamen med hnderna ser ut som att hon e skithg :P

Iaf jag tycker fan applefolket e fr jvla fientliga, det dr med att vi alltid ska snacka om hur bra vi r e fan sant :P t.o.m jag gr runt o klagar p windows hgt nu fr tiden. Ska nog ta o skrpa mig

edit: kollade p den filmen vista didnt copy os x. haha :P V for vista
Citera
2007-05-23, 18:40
Medlem
AlitheSeconds avatar
Tjaffset mellan Apple och MS gr nda tillbaka till 70-talet. Och ska du hlla p och klanka ner p Apple s finns det 100 ggr fler saker vi kan klanka ner p MS om.

Men bde Jobs och Gates har tagit sig fram med armbgarna fr att bli framgngsrika.

Och om du tror att MS gr ngoting fr att vara snlla, s har du blivit fetlurad. Mycket synd att du r s pass ointelligent.
Citera
2007-05-23, 18:49
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Tjaffset mellan Apple och MS gr nda tillbaka till 70-talet. Och ska du hlla p och klanka ner p Apple s finns det 100 ggr fler saker vi kan klanka ner p MS om.

Men bde Jobs och Gates har tagit sig fram med armbgarna fr att bli framgngsrika.

Och om du tror att MS gr ngoting fr att vara snlla, s har du blivit fetlurad. Mycket synd att du r s pass ointelligent.

Haha ta det lugnt med frolmpningarna du! Det jag frsker sga hr e att apple har en vldigt stor attityd nu nr dom har lyckats och att dem borde bemta microsoft med lite mer respekt, fr om inte microsoft hade hjlpt dom s vet man inte ens om dom hade varit kvar.
Citera
2007-05-23, 18:54
Bannlyst
Apple hade ju en stor kampanj som gick ut p att det var "vi mot dom".
Think Different.

Vill minnas att det fanns ngn maillista som ngn hgt uppsatt inom Apple hade dr han varje vecka skickade ut ett mail till alla i listan dr han skrev saker som att det var vi mot dom, att vi mste omvnda s mnga som mljigt till den goda sidan osv osv.
Citera
2007-05-23, 18:59
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xami
Apple hade ju en stor kampanj som gick ut p att det var "vi mot dom".
Think Different.

Vill minnas att det fanns ngn maillista som ngn hgt uppsatt inom Apple hade dr han varje vecka skickade ut ett mail till alla i listan dr han skrev saker som att det var vi mot dom, att vi mste omvnda s mnga som mljigt till den goda sidan osv osv.

Allts det r dr det brjar bli fnigt tycker jag. Tycker inte ni att det r strt? :P Visst att jag berttar fr mina kompisar att dom borde byta osv, men att apple skickar ut mail och ber deras kunder ragga upp nya kunder.
Citera
2007-05-23, 19:02
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slrslr
Haha ta det lugnt med frolmpningarna du! Det jag frsker sga hr e att apple har en vldigt stor attityd nu nr dom har lyckats och att dem borde bemta microsoft med lite mer respekt, fr om inte microsoft hade hjlpt dom s vet man inte ens om dom hade varit kvar.

Utan Apple hade det nog inte funnits ngot MS heller.
Citera
2007-05-23, 19:06
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Utan Apple hade det nog inte funnits ngot MS heller.

Jag r intresserad utav att veta mer angende det. Har apple hjlpt MS frut och med vad isf, hur ligger det till. Vill lra mig lite historia angende dem hr 2 fretagen och deras rivalitet. Vilket kom frst ens?
Citera
2007-05-23, 19:28
Medlem
G Hrddiskssons avatar
Sedan var det vl inte bara av altruistiska skl som MS gick in och investerade i Apple utan USA och resten av vrlden har ju ftt fr sig att marknadsmonopol r ntt som finns i verkligheten. S delvis stttade MS Apple fr att inte f en massa underliga rttegngar om monopolstllning mot sig.

Helt sjukt egentligen att man kan bli straffad fr att vara helt verlgsen p marknaden, men s r det visst.
Citera
2007-05-23, 19:30
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Sedan var det vl inte bara av altruistiska skl som MS gick in och investerade i Apple utan USA och resten av vrlden har ju ftt fr sig att marknadsmonopol r ntt som finns i verkligheten. S delvis stttade MS Apple fr att inte f en massa underliga rttegngar om monopolstllning mot sig.

Helt sjukt egentligen att man kan bli straffad fr att vara helt verlgsen p marknaden, men s r det visst.

Var det drfr dom investerade s jvla mycket cash i apple fr att slippa massa tjafs frn andra?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in