2008-04-10, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldChamp
Ni trelleborgare är så gulliga! Berätta gärna vilken du menar är tagen och kom med något mer än ditt eget uttalande som styrker vad du säger. Vi ses ju snart, ska det bli kul att få celebert besök i lilla byn?

Sure mate. http://www.youtube.com/watch?v=mquMVe7P26c den melodin (efter ca 40 sek) är tagen från oss, vår version går:

Vi är från söder, vi är från söder, vi är från söder - ja söderslätt
och vi har palmer och vi har färjor
och vi finns alltid på första parkett....

Edit: Ja för oss blir et säkert skoj på Söndag, dels för ni alltid är lika självsäkra och dels för ni alltid får lika mycket kuk av oss i iprincip varje match lagen spelar på Vångavallen. Jag ser ingen anledning till att det blir annerlunda denna gång...
Citera
2008-04-10, 23:54
Medlem
Hirvis avatar
Djurgår'n tills jag dör, den känns jävligt äkta när man sjunger sig fördärvad.
Citera
2008-04-11, 03:06
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Kan mycket väl vara så, borde ju egentligen vara så när man tänker efter . Hittar faktiskt inte texten någonstans så kan inte svara, men vilken tabbe av mig isåfall. Stackare som inte var med på tågen, fy satan . Men ni bussare åkte tunnelbanan osv med oss också va?

Varför det? Vallmo är rött, raps är gult. Vallmo och rapsfält finns det gott om i Skåne. Alltså röd-gula Skåne, förstår du?
Citera
2008-04-11, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Tack så mycket, du tog den rätt ur munnen på mig.

En annan godbit från Djurgårdshåll.

Melodi: Hujeda Mig

Hör nu på govänner så ska vi för er berätta
vad vårt kära Djurgår´n spöa denna dag

gnaget, bajen, Västerås och slöddren ifrån götet,
fick en massa smällar så ben och tänder rök.

Men nog lever minnen kvar från många pubars allsång,
om vårt kära Djurgår´n som manglar överallt.

Hujeda mig, en Järnkamin, ej värre tänkas kan,
och Djurgår´n är det namn vi bär, ja Djurgår´n heter vi.

Måste förövrigt påpeka att den där Paoramsan från bajen håll var riktigt vass.

Varsegod.. Den ramsan är också en skön ramsa som körs titt som tätt på matcherna..
Citera
2008-04-11, 10:23
Bannlyst
Vem fan är Ryan Giggs? Vem fan är Ryan Giggs?
För vi har Henke Rydström, för vi har Henke Rydström!
Vem fan är Ryan Giggs?
Citera
2008-04-11, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Varför det? Vallmo är rött, raps är gult. Vallmo och rapsfält finns det gott om i Skåne. Alltså röd-gula Skåne, förstår du?

Fan vad jag avundas folk som lyckas tänka så logiskt . Tack för att du redde ut det .

Citat:
Ursprungligen postat av mardi
Sure mate. http://www.youtube.com/watch?v=mquMVe7P26c den melodin (efter ca 40 sek) är tagen från oss, vår version går:

blablabla

Edit: Ja för oss blir et säkert skoj på Söndag, dels för ni alltid är lika självsäkra och dels för ni alltid får lika mycket kuk av oss i iprincip varje match lagen spelar på Vångavallen. Jag ser ingen anledning till att det blir annerlunda denna gång...

Även om jag tvivlar på att ni hade den före oss, så finns det ju ingen chans att vi skulle tagit den från just er även om ni nu var före. Detta helt enkelt pga. att man inte kan höra er och det är faktiskt svårt att lyckas få ut en melodi från att läsa läppar.

Och att vi har fått kuk är ju också ganska dumt sagt eftersom vi aldrig får spela där eftersom ni aldrig ens spelar i samma liga som oss...
Citera
2008-04-11, 12:47
Medlem
Citat:
Även om jag tvivlar på att ni hade den före oss, så finns det ju ingen chans att vi skulle tagit den från just er även om ni nu var före. Detta helt enkelt pga. att man inte kan höra er och det är faktiskt svårt att lyckas få ut en melodi från att läsa läppar.

Och att vi har fått kuk är ju också ganska dumt sagt eftersom vi aldrig får spela där eftersom ni aldrig ens spelar i samma liga som oss...

Jag är inne på stadion typ 10 gånger per år o ser på MFF för jag älskar fotboll och har ALDRIG hört er sjunga den. Vi har säkert kört de i 3-4 år nu och vem av er MFFare som kom på er version av den skiter jag i men h*n har förmodligen hört vår version av den..aja, skit samma ni är baitare i vilket fall som helst. Fast er version av "Adebayor, Adebayoooooor, give him the ball and he will score.." är faktist jävligt skön, syn bara att de bara e typ 2% av alla på ståplats som kan den o typ 10% på sittplats.

Och att säga att vi inte spelar i samma liga är också ganska dumt sagt eftersom detta är ändå typ 7nde gången vi möts under 2000 talet i sereispel om jag inte är rent ute och cyklar...aja, lycka till på Söndag.
Citera
2008-04-11, 12:50
Medlem
Citat:

Vi är från söder, vi är från söder, vi är från söder - ja söderslätt
och vi har palmer och vi har färjor
och vi finns alltid på första parkett....

Den där har vi i DIF kört i evigheter också.
Citera
2008-04-11, 13:32
Medlem
Citat:
Jag är inne på stadion typ 10 gånger per år o ser på MFF för jag älskar fotboll och har ALDRIG hört er sjunga den. Vi har säkert kört de i 3-4 år nu och vem av er MFFare som kom på er version av den skiter jag i men h*n har förmodligen hört vår version av den..aja, skit samma ni är baitare i vilket fall som helst. Fast er version av "Adebayor, Adebayoooooor, give him the ball and he will score.." är faktist jävligt skön, syn bara att de bara e typ 2% av alla på ståplats som kan den o typ 10% på sittplats.

Och att säga att vi inte spelar i samma liga är också ganska dumt sagt eftersom detta är ändå typ 7nde gången vi möts under 2000 talet i sereispel om jag inte är rent ute och cyklar...aja, lycka till på Söndag.

Det stämmer, den är ganska ny, vad jag vet iallfall. Tvivlar faktiskt på att den är tagen från er, men vad vet jag. Sen har ju jag aldrig hört er sjunga den heller, men det är ju en annan femma... Angående Adebayor, syftar du på vi följer vårt blåa lag? Om inte, när har vi kört den du menar? Otroligt pinsamt om jag nu inte vet vilken det är
Citera
2008-04-11, 14:52
Medlem
Salorms avatar
Jag slänger upp en lite äldre ramsa som gick i DIF-led förr i tiden. Skeptisk dock att det är så många här som hade åldern inne att gå på fotboll på den tiden.

25cm, vi vet vad han heter - Galloway, Galloway, Galloway !
Citera
2008-04-11, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan

fan det låter rätt logiskt.. men är det det man sjunger då? båda funkar ju i vilket fall som helst :P
Citera
2008-04-11, 18:32
Medlem
Über_menschs avatar
Minns att Helsingborg hade en ramsa om Lasse från blådårar som hånade honom för att han inte kunde skaffa barn.
Malmös visa om Söderstierna är inte dum den heller:
Små boisare, små boisare är lustiga att se,
ej armar, ej armar ej armar hava de ...

www.svenskafans.com/image/1/37433.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här