• 1
  • 2
2000-08-11, 22:54
Medlem
Vem kan hylla Hitler?

g in p www.funplanet.com zodiac..sedan funchatt....sedan gamla chatten...sedan rummtet americans dr kan man inte spra dig s du kan komma utan att vara rdd = P....
Citera
2000-08-11, 23:01
Medlem
Vem kan hylla Hitler?

Zodiac: Jag vntar fortfarande p ett konkret motargument. Ska du gra mig och alla andra besvikna igen. Nu har du chansen att bevisa hur fel jag har. Varfr tar du inte chansen? Eller kan det vara att du r rdd? Du vet att jag krossar dig som en fluga och du trs inte bemta mig sakligt? Du vet att du har fel och jag har helt rtt? r det s? Hahaha... Vilken ynkrygg....
Citera
2000-08-11, 23:01
Medlem
Vem kan hylla Hitler?

viking: som med alla antirasister...
Citera
2000-08-11, 23:07
Medlem
Vem kan hylla Hitler?

Vidofner: japp !
Citera
2000-08-11, 23:24
Medlem
Vem kan hylla Hitler?

MAD: Ja, det kan nog stmma att militren anade vad som vntade nr Moskva-offensiven kom av sig. Men det dr med Hitler vet jag inte exakt. Han sa innan Barbarossa-offensiven att Tyskland bara kan besegra Sovjet ifall de ervrar landet innan vintern. Och han hade som bekant bara planerat fr en kort sommar/hst-offensiv. Drav historien med de uteblivna vinter-klderna. Dock trodde han fortfarande 1942 att dom skulle lyckas krossa Sovjet fr de var mycket starkare, men efter Stalingrad-nederlaget anade han nog ocks att det blev allt omjligare.

Vad Hitler sa offentligt fr ju aldrig sammanblandas med vad han tnkte innerst inne. Skulle han brja utrycka tvivel offentligt skulle krigsmoralen sjnka drastiskt och alla fronter braka samman antagligen. S drav hans optimistiska tal. Han kunde helt enkelt inte sga annat.
Citera
2000-08-12, 00:04
Medlem
Vem kan hylla Hitler?

Det fanns faktiskt hga militrer i Tyskland som frutspdde precis den utvecklingen av kriget som det sedan ocks blev - och detta 1938! Och han varnades hela tiden av olika militrer. Hela konceptet var tokigt. T.ex. hade han ju inga planer fr vad han skulle gra efter en militrisk seger. Fred ville han uppenbarligen inte sluta ven efter ett seger. S vad skulle han gra? Ockupera flera lnder p obestmd tid? Eller utrota all befolkning frst? Hur skulle han ngonsin vinna ver Sovjet utan att sluta fred s smningom?
Citera
2000-08-12, 00:34
Medlem
Vem kan hylla Hitler?

Hej tysk tjej! r du hrinne ocks?

Angende Hitlers planer ver ockuperad mark. Hitler hade mycket lngtgende och detaljerade planer ver vad han skulle gra med ockuperad mark efter kriget. Hur Sovjet skulle delas upp var uppgjort lngt innan kriget liksom vriga ststater som skulle ing i det tyska riket.

Och Hitler ville inget annat n att ha fred med England och Frankrike. Hitler tom ville lmna tillbaka Frankrike (efter kriget 1940) i utbyte mot fred, men de allierade vgrade sluta fred. S fred ville han helt uppenbarligen ha!!! Ockupationerna av Frankrike, Belgien, Danmark och Norge utfrdes endast av rent militra skl. Han ville s fort som mjligt dra tillbaka sina trupper drifrn. Men s lnge de allierade hotade att strypa viktig trafik av mineraler och rvaror frn Norden var han tvungen att vara dr. Britterna var ju redan p vg till Norge med en ockupationsstyrka ungefr samtidigt som Hitler anfll Norge s hans oro var helt befogad! Och Frankrike ockuperade han fr att slippa bli anfallen i ryggen av Frankrike och England medan han var engagerad i st. S detta anfall var ocks av rent militra skl.

Och detta med de hga militrerna. Ja, vissa av dessa militrer avrdde honom ocks frn att anfalla Frankrike och menade att de omjligen kunde besegra Frankrike. Dock hade Manstein en finurlig plan som gjorde Tyskland besegrade Frankrike relativt enkelt. Ja, det r alltid ltt att vara efterklok. Det fanns militrer som avrdde honom. Det fanns militrer som uppmuntrade honom. Vem ska man tro p? Ja s hr i efterhand vet vi svaret, men i frvg r det omjligt att veta.

Ta tex polackerna. Deras plan vid ett anfall av tyskarna mot dom var att polackerna istllet skulle gra ett motanfall och ockupera Berlin... Hahaha... Ja, du ser s galet vissa resonerade... Tack vare denna galna plan hade polackerna stora truppkoncentrationer vid fronten men f reserver vilket gjorde att tyskarna ganska enkelt kunde inringa polacker och eliminera dom...

Citera
2000-08-12, 00:35
Medlem
Vem kan hylla Hitler?

Habib: Och vad r dina belgg fr det? Dina bevis? Dina kllor?
Citera
2000-08-12, 00:44
Medlem
Vem kan hylla Hitler?

Namntjuven Zodiac, mannen utan egna argument, har slagit till igen... Behver vl inte tillgga att det ointelligenta inlgget ovan r frn honom...
Citera
2000-08-14, 00:13
Medlem
Vem kan hylla Hitler?

Viking: Du menar allts att Hitler aldrig ville ha krig med Frankrike? Men han skrev ju om det i "Mein Kampf". Jag har sett citat (jag har lst boken ocks, men jag minns mest det hr citatet just nu) d han skrev ngot om att Frankrike r ett slags rkesfiende, att det mste bli krig med Frankrike. Bde Ryssland och Frankrike var planerade fiender i det kriget som han verkligen hade planerat ganska lnge i frvg (1923 nr han skrev boken). England var dremot tnkt som allierad.
P annat stlle (som jag inte hittar nu) pstod du ocks att Ryssland ju ocks angrep Polen strax efter Tyskland. SKulle bara kommentera att det ju inte handla om angrep om man reagerar. Ett angrep p Polen var ett hot fr Ryssland, fr deras intressen ocks frsts. Man kan aldrig pst att Ryssland brjade kriget. Och allt detta str ju klart och tydligt i boken. S om Ryssarna lst den (vilket de flesta tyskar uppenbarligen inte gjorde), s visste de ju exakt vad det tjnade till. Det var ju vgen till en invasion av Ryssland.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in