Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
DrMaZz-->> Visst din tanke e ju bra, men då måste det låsas miljoner trådar hela tiden för det är pappskallar som startar sina egna invite trådar konstant tyvärr på Fildelnings avd.
Inte om vi har en samlingstråd för all inviteshandel. Extratrådarna i
Fildelning ploppade väl bara upp när TuXI låste den stora tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Din lösning [tattoosandbeers] kommer skapa exakt samma sak.
Nja, inte riktigt. tattoosandbeer föreslår att vi skapar ett litet underforum till
Fildelning. Detta underforum ska ha vissa gränser så att bara användare som varit registrerade en viss period och skrivit ett visst antal inlägg ska kunna komma åt det. Antagligen samma gränser som gäller för
Laidback. Men vad ska diskuteras där? Att skapa ett helt nytt forum för en tråds skull är väl ändå att ta i.
Mitt föreslag däremot går ut på att skapa en stor samlingstråd, precis som den tråd som fanns i
Fildelning, i befintliga
Laidback. Om man gör det slipper man scammers och oseriösa traders samt slipper skapa fler nya småforum som ärligt talat bara är irriterande, kommer att självdö och troligen tas bort inom en snar framtid. Ta bara de gamla hemliga grupperna
Wardriving och
Debatt som exempel:
http://www.flashback.org/attachment.php?attachmentid=658
Var är de idag, liksom?
Ett tredje förslag är det som isch lägger fram: att vi lägger tråden i
Passwords. Men det gillar jag mindre dels därför att den avdelningen har mindre aktivitet än
Laidback (särskilt på sistone... snart dags för en arkivering, eller?

), dels därför att långa trådar utan egentligt diskussionsunderlag, som invitestråden ju varit, alltid haft sin givna plats i
Laidback.
Att "låsa" hela fildelningsforumet, som trådskaparen föreslår, anser jag inte vara en bra lösning. Man ska ju kunna få diskutera där. Inviteshandel, liksom dagsfärska lösenord till porrsidor, är dock ett privilegium. För att få ta del av detta privilegium ska man behöva arbeta upp sig för att komma in i
Laidback. Det förs ju inga djupare diskussioner i
Passwords, vilket det gör i
Fildelning.
Recycle your stuff passar av naturliga skäl inte som forum för en sådan tråd.
(Usch, vad jobbigt att kursivera alla forumnamnen...)
–
Sammanfattningsvis finns det väl tre konkreta förslag:
- Skapa ett underforum till Fildelning där vi "seriösa" användare kan byta invites.
- Skapa en stor invitestråd i Laidback.
- Skapa en stor invitestråd i Passwords.
Jag röstar på alternativ 2.