2007-05-22, 18:55
Medlem
Wuzzies avatar
Strulig titel, men relativt uttömmande.

Den senaste tiden har det i främst Data&Teknologi/Fildelnings-delen blivit en hel del pajkastningar utan dess like. Speciellt då i trådar som berör invites och kontobyten till torrents-sidor.

Vore det inte lämpligt att då försöka göra en liknande variant där, som på Password? 100 inlägg, 6 månader som krav för att få tillgång?

Eller rentav skrota trådar som berör detta ämne, då det uppenbarligen har skett en hel del scams under relativt kort tid.

Idén och tanken är inte min från grunden, så jag tar inte åt mig äran, utan bara passar på att skriva den.
Citera
2007-05-22, 19:37
Medlem
tattoosandbeers avatar
Just denna del
Citat:
Vore det inte lämpligt att då försöka göra en liknande variant där, som på Password? 100 inlägg, 6 månader som krav för att få tillgång?

Har jag tagit upp för ett tag sedan,men då nämde jag laidback istället (samma rules egentligen) Ja för att kolla på invite tråden tex, där är det djungelns lag, nej jag tycker att FB ska rensa upp sig lite och göra som både du och jag har föreslagit.
Citera
2007-05-22, 21:15
Medlem
El Zorros avatar
Är det inte enklare att folk i sina inlägg skriver att de inte ger bort invites till folk med mindre än X antal inlägg eller som varit reggade kort tid?
Citera
2007-05-23, 09:22
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Är det inte enklare att folk i sina inlägg skriver att de inte ger bort invites till folk med mindre än X antal inlägg eller som varit reggade kort tid?

Jovisst, men likt förbannat så kommer det att dropa pm till dig Ask me i know.... Kolla på tex recycle tråden då man har skänkt bort grejer med vissa krav, folk kan fan inte läsa och fatta vad man skriver.

Nej jag anser att det behöver vekligen rensas upp.
Citera
2007-05-23, 10:25
Medlem
LadyTieras avatar
bra förslag
Citera
2007-05-23, 11:40
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
bra förslag

Och då kryper jag på mina knän för att du ska ta upp detta i Outlaw, Jag har talat med TuXi ang detta via pm förut å.

Men fan det håller på att rasa helt alltså, Tuxi gör ett helt suveränt jobb där men det måste bromsas upp verkligen på något sätt så det inte blir en massa mer dravel där bara, snälla!!!

Sätt hårt emot hårt!

Hoppas nu Lady T att du för våran talan ang detta i Outlaw så det blir lite mer ordning på vårat älskade FB!!

Måste få tilläga att jag är så sjukt imponerad av Tuxi jobb i Fildelnings avd, Men det går inte att sköta allt så det blir rent i sådan stor avd ensammen och med en jävla massa ny regg hela tiden.

Nej snälla sätt nu samma gräns som laidback/password delen inom Fildelning, Iallafall inom vissa delar av det.
Citera
2007-05-23, 21:55
Bannlyst
Nu när invitestråden i Fildelning låsts och nyckeln kastats kan man väl skapa en invitestråd i Laidback? Det är ju det mest effektiva, enligt mitt sätt att se det. Då slipper man sätta fler gränser eller skapa fler "hemliga forum".
Citera
2007-05-24, 03:03
Medlem
reageras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMaZz
Nu när invitestråden i Fildelning låsts och nyckeln kastats kan man väl skapa en invitestråd i Laidback? Det är ju det mest effektiva, enligt mitt sätt att se det. Då slipper man sätta fler gränser eller skapa fler "hemliga forum".

Håller med dig.

Kan förstå att folk inte villa skänka/byta invites hit och dit, men samtidigt tycker jag inte att det ska få stoppa folk som vill diskutera eller läsa andra saker. Så att sätta ett krav på +100 inlägg eller liknande tycker jag bara är dumt.
Citera
2007-05-24, 12:17
Medlem
_killahs avatar
Jag är för förslaget, låter som en jävla bra idée
Citera
2007-05-24, 12:58
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Jovisst, men likt förbannat så kommer det att dropa pm till dig Ask me i know.... Kolla på tex recycle tråden då man har skänkt bort grejer med vissa krav, folk kan fan inte läsa och fatta vad man skriver.

Nej jag anser att det behöver vekligen rensas upp.

Men sen är det också en regel i den delen att den som först skriver i tråden ska få prylen, om folk nu fattar och läser?

Citera
2007-05-24, 13:18
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Men sen är det också en regel i den delen att den som först skriver i tråden ska få prylen, om folk nu fattar och läser?

Forsätta? Jävla pajas! Bara för att du inte kan läsa som folk kan du väl för fan tugga med mod då i avd och inte under helt andra trådar! HÅLL KÄFT!!

ONTOPIC:

DrMaZz-->> Visst din tanke e ju bra, men då måste det låsas miljoner trådar hela tiden för det är pappskallar som startar sina egna invite trådar konstant tyvärr på Fildelnings avd.

Tycker att man ska starta ett underforum på Fildelning likt password m.m ligger, där kan vi serisösa få vara, Visst ska en del av Fildelnings avd vara öppen för alla, men en del ska vara sluten å anser jag.
Citera
2007-05-24, 13:20
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Tycker att man ska starta ett underforum på Fildelning likt password m.m ligger, där kan vi serisösa få vara, Visst ska en del av Fildelnings avd vara öppen för alla, men en del ska vara sluten å anser jag.

Det röstar jag med för faktiskt..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in