Hej, en kort fråga. Kan jag värma mjölk i vattenkokare? Om det är så att mjölken bränns när den närmar sig 100 grader, skulle jag då kunna göra så att jag stänger av vattenkokaren närmer den börjar "fräsa"?
tror att "mjölkokaren" snabbt skulle bli redigt sunkig inuti. Värm mjölken i en mikro istället är mitt tips.
Det finns väl någon pryttel för att värma välling i nappflaska, kanske kan användas för mjölk också.
Du bränner fast mjölk på elementet så den blir nog inte skoj att göra ren sen, men en gång går det ju ialla fall. Själv värmer jag mjölk i micron, på vintern när stora termosen med oboy ska med åker hela mjölkpaket in
Mjölk är ju dessutom lite lömskt att koka. Först är den lugn, snäll och kokar inte. Sekunden senare kokar den över och det din vattenkokare övergår blixtsnabbt till att bli en mjölkvulkan.
Mjölk är ju dessutom lite lömskt att koka. Först är den lugn, snäll och kokar inte. Sekunden senare kokar den över och det din vattenkokare övergår blixtsnabbt till att bli en mjölkvulkan.
Hej, en kort fråga. Kan jag värma mjölk i vattenkokare? Om det är så att mjölken bränns när den närmar sig 100 grader, skulle jag då kunna göra så att jag stänger av vattenkokaren närmer den börjar "fräsa"?
Tack!
// L
En väldigt sen natt efter några alldeles för många tyckte jag att vattenkokaren hade allt man kan begära för att koka en burk pilsnerkorvar. Den vattenkokaren använde jag aldrig igen då korvsmaken inte släppte. Och dessutom, föga överaskande hade varenda korvskinn spruckit.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!