2007-05-21, 10:14
Medlem
Har problem med en burk här, med xp mediaedition. Försöker jag starta den som vanligt, så startar den om efter ett tag. Kär jag i felsäkert läge, så kommer jag bara till raden ...win\sys3\drivers\BTHidMgr.sys,m sen hänger den sig. Detta ska vid en google-sökning rättas till genom att ta ur batteriet en stund, men det hjälper inte. Dottern har hur många GB som helst med foto på disken, och är ganska skärrad. Någon som har tips?
Citera
2007-05-21, 11:39
Medlem
927s avatar
starta den som vanligt.
gå in på system och leta upp starta om automatiskt och ta bort den bocken

nu kanske du får upp en blåskärm, notera det stora felmeddelandet och filnamn

sysfilen hör nog ihop med nån typ av bluetooth
Citera
2007-05-21, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
starta den som vanligt.
gå in på system och leta upp starta om automatiskt och ta bort den bocken

nu kanske du får upp en blåskärm, notera det stora felmeddelandet och filnamn

sysfilen hör nog ihop med nån typ av bluetooth

Problemet är ju att jag inte kan starta den. Kommer inte in över huvud taget
Citera
2007-05-21, 12:33
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penke62
Har problem med en burk här, med xp mediaedition. Försöker jag starta den som vanligt, så startar den om efter ett tag. Kär jag i felsäkert läge, så kommer jag bara till raden ...win\sys3\drivers\BTHidMgr.sys,m sen hänger den sig. Detta ska vid en google-sökning rättas till genom att ta ur batteriet en stund, men det hjälper inte. Dottern har hur många GB som helst med foto på disken, och är ganska skärrad. Någon som har tips?
Att du inte kommer in i windows behöver inte ha att göra med att det är fel på disken utan på windowsinstallation. Om du har tillgång till en annan dator så kan du koppla upp disken i den andra datorn och se hur den mår. Mår den bra kan du tanka över alla bilder till den andra datorn. Bara ett tips - spara inte oersättliga saker endast på datorn. Själv lägger jag upp mina filer på en hårddisk som jag har på nätet. Jag tankar upp filer till nätet istället för att tanka ner så att säga Bränna skivor är ett annat alternativ, men se då till att bränna flera likadana skivor för skivor kan skadas eller försvinna.

Testat att göra en bootdiskett? Finns på http://bootdisk.com/, men det fungerar ju bara om du har tillgång till en annan dator så klart.
Citera
2007-05-21, 12:38
Medlem
Ska kolla bootdisk. Tack för tipset. Kan man få en 14-åring att göra säkerhetsskivor? Jag kan ju prova...
Citera
2007-05-21, 13:07
Medlem
927s avatar
Citat:
Problemet är ju att jag inte kan starta den. Kommer inte in över huvud taget

"den startar om sig efter ett tag", det tolka jag som att den iaf funka i xx min
Citera
2007-05-21, 13:13
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ska kolla bootdisk. Tack för tipset. Kan man få en 14-åring att göra säkerhetsskivor? Jag kan ju prova...

Kan man ha en 14åring som SJÄLV har flera gig oersättliga bilder
Citera
2007-05-21, 13:17
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Kan man få en 14-årig tjej att göra annat än prata i telefon och chatta? Jag tvivlar Men en sån där hårddisk på nätet kan ju funka. Jag använder den hos www.diino.se Betalar en liten summa varje månad men det är det värt. Man bara tankar upp de filer man vill spara. Eller så kan programmet göra backuper åt en. Enkelt att förstå sig på hur man gör. Hon kan behålla filerna på datorn samtidigt som de är lagrade hos Diino. Det har hjälp mig vid datorkrascher. Och du - nu kanske hon äntligen lärt sig läxan att spara filerna på annat ställe än bara på datorn
Citera
2007-05-21, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock
Kan man få en 14-årig tjej att göra annat än prata i telefon och chatta? Jag tvivlar Men en sån där hårddisk på nätet kan ju funka. Jag använder den hos www.diino.se Betalar en liten summa varje månad men det är det värt. Man bara tankar upp de filer man vill spara. Eller så kan programmet göra backuper åt en. Enkelt att förstå sig på hur man gör. Hon kan behålla filerna på datorn samtidigt som de är lagrade hos Diino. Det har hjälp mig vid datorkrascher. Och du - nu kanske hon äntligen lärt sig läxan att spara filerna på annat ställe än bara på datorn

Ska kolla upp. Hustrun har snackat om nåt liknande. Kostar?
Tog lite tid att svara, min krachade också
Citera
2007-05-21, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
"den startar om sig efter ett tag", det tolka jag som att den iaf funka i xx min
Ok, jag var otydlig. Efter en stunds bootprocess startar den om igen. Kommer inte in i os:et alls. Tetade disken i min egen dator, med påföljd att den också rasade.
Citera
2007-05-22, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock

Ehm det här med partionering är inget du har provat eller? du kan ju visserligen smälla disken men man kan ju vara lite lugnare iaf.
Citera
2007-05-22, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanjocke
Ehm det här med partionering är inget du har provat eller? du kan ju visserligen smälla disken men man kan ju vara lite lugnare iaf.
Du menar att lägga os:et på en separat partion, och spara grejor på en annan? Tja, lätta att vara efterklok, men det hade nog varit lättare att återställa grejorna från en annan dator. Har precis kört ett recoveryprog, men med dåligt resultat. Håller på med ett annat nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in