2007-05-20, 21:18
Medlem
Hans Castorps avatar
Jag äter sedan flera år Fontex mot någon slags konstant nedstämdhet. En mirakulös uppfinn, vill jag hävda. Hör jag ordet "lyckopiller"; då blir jag mycket arg.

När jag har festat hårt eller krökat i flera dagar brukar jag, likt många andra, drabbas av kraftig ångest - så kallad bonnånger. Nu har jag upptäckt, eller vad man ska kalla det, att om jag tar typ tre-fyra fontex på kvällen eller morgonen efter så slipper jag ångesten. Bieffekten är att man blir lite letargisk och väldigt passiv. Man känner ju också tydligt att man är starkt påverkad av medicinen, vilket är lite jobbigt.

Innan ni idiotförklarar mig:

Har ni någon erfarenhet av detta?
Exakt hur ohälsosamt är det att göra så här?
Har någon av er är ordinerade en högre dagsdos än en tablett Fontex , och i så fall varför?

Hoppas jag inte sått något frö till galna experiment nu.
Citera
2007-05-26, 08:58
Medlem
Gravity2s avatar
No worries, knarka på du.
De är dock rätt toxiska dedär fanskapen, SSRI är ett skit när man överdoserar (läs självmordsförsök, inte överdos 3ggr rek. dos)...
Dock så tror jag mer på att du får en placeboeffekt av det, för påverkad av Fontex? Njae, det vettefan, jag har ätit sjuka mängder (allt ifrån 10mg till strax under 700mg) och aldrig känt ngn sorts "rus". Visst, i de större mängderna så låg jag i kramper i ett antal timmar på akuten och spydde, men nu var det inte det vi pratade om... :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in