2007-05-20, 20:11
Medlem
TikiGods avatar
Hade hört lite som hastigast om denna kurs men det verkar vara värre än man kunde ana...
Nån som har någon erfarenhet av kursen/deltagare etc.
Känns ju som att det inte spelar nån roll om du har talang. Bara du kan hosta upp 30 tuss.
http://hem.passagen.se/kkg/
Sen att kursen tar en vecka gör väl att det ringer en varningsklocka?
Citera
2007-05-20, 20:53
Medlem
Kjell som driver den kursen och Eastwood Tattoo är en dussintatuerare med ett uppblåst ego, har rykt i hop med den idioten tidigare om just hans tatueringsskola. Han är en överpedagogisk hippie som lägger tatueringskonsten i samma fack som tavelmålning och menar, likt dagis/skolfröknar att alla kan tatuera/måla.

Håll er långt borta från allt som har med tatueringsskolor att göra då de bara är till för att blåsa folk på stålar.

Kostar 30.000 att gå hans kurs, två per gång och två gånger per år. Han lär tjäna runt 80-90 tusen per år på dessa kurser om nu pengarna går från en hand till en annan under bordet och runt 65-70 tusen ifall han måste trolla bort pengarna ur bokföringen.

*edit*
Nu kommer säkert tråden bli låst för att jag så kallat "hänger ut en privatperson" men det skiter jag fullständigt i då idioter som dessa måste motarbetas eller förgöras.
Citera
2007-05-20, 21:57
Medlem
Trollishs avatar
Köp på apoteket vid hemkomst: Dettol (köpes på invandraraffärer)

heheheh.
Citera
2007-05-20, 22:34
Medlem
TikiGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid
Kjell som driver den kursen och Eastwood Tattoo är en dussintatuerare med ett uppblåst ego, har rykt i hop med den idioten tidigare om just hans tatueringsskola. Han är en överpedagogisk hippie som lägger tatueringskonsten i samma fack som tavelmålning och menar, likt dagis/skolfröknar att alla kan tatuera/måla.

Håll er långt borta från allt som har med tatueringsskolor att göra då de bara är till för att blåsa folk på stålar.

Kostar 30.000 att gå hans kurs, två per gång och två gånger per år. Han lär tjäna runt 80-90 tusen per år på dessa kurser om nu pengarna går från en hand till en annan under bordet och runt 65-70 tusen ifall han måste trolla bort pengarna ur bokföringen.

*edit*
Nu kommer säkert tråden bli låst för att jag så kallat "hänger ut en privatperson" men det skiter jag fullständigt i då idioter som dessa måste motarbetas eller förgöras.

Håller med där, sånt här gör ju bara att vi får ännu fler klåpare som tror dom är tatuerare.
"Vi samlas alltid en måndag klockan 12.00. Sedan är det ganska komprimerat program fram till lördag, då kursen avslutas. Som Du säkert förstår blir man inte proffs på en vecka, men man har tagit steget över tröskeln och gjort sina första tatueringar. Med tiden blir man både snabbare och säkrare. Det går dock ganska fort bara man lärt sig grunderna vilket är en förutsättning för att bli en prof.tatuerare."

helt jävla sanslöst ju... det luktar ju bondfångeri lång väg
Citera
2007-05-20, 22:50
Medlem
wreckingballs avatar
Skrämmade om det stämmer det han skriver om att alla som gått hans kurs idag har egna studios. Men folk får väl skylla sig själva om dom vill betala 30000 för en 6 dagars kurs.

"Är du under 18 år måste du ha dina föräldrars medgivande."
Citera
2007-05-20, 23:20
Medlem
micke.schollins avatar
Citat:
"Är du under 18 år måste du ha dina föräldrars medgivande."

Herre gud min skapare!
Citera
2007-05-21, 12:35
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid

*edit*

Du är inte ensam.. Jag har två kamrater som har gått den där kursen för flera år sedan (dom första att gå kursen) det var bara skit dom fick lära sig. Oseriösare människa får man fan leta efter. Sen att tatueraren Kjell inte vågar tatuera sig för att det gör för ont är också anmärkningsvärt. Jag tycker inte att man visar respekt för konsten då.
Citera
2007-05-21, 15:53
Medlem
TikiGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterGG
Du är inte ensam.. Jag har två kamrater som har gått den där kursen för flera år sedan (dom första att gå kursen) det var bara skit dom fick lära sig. Oseriösare människa får man fan leta efter. Sen att tatueraren Kjell inte vågar tatuera sig för att det gör för ont är också anmärkningsvärt. Jag tycker inte att man visar respekt för konsten då.

vad hinner man lära sig på en vecka. dom flesta brukar ju gå som lärlingar i tre år... och hur kan man lära ut nåt som man inte själv behärskar i fallet??
som sagt, bondfångeri...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in