2007-08-20, 12:20
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
kanske inte just i skicklighetsgraden men hungern borde dom iallafall ha?
giggs och scholes som är dom mest rutinerade i uniteds lag borde vara där och visa vad ett derby betyder men det visade dom inte alls.. därför ville jag ha in någon ung som var uppvuxen i manchester och kunde visa vad f*n ett derby handlar om..

hade gärna sett Fletch ifrån start. Håller med om att Giggs ser trött ut. Hade verkligen behövt få tillbaka Park och Ronaldo och Saha så man har lite variation framåt. Just Park hade varit grymt nyttig igår.
Citera
2007-08-20, 12:20
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Ja ja.

Det som hände i dag var ju lite tragikomiskt. Speciellt var det lite sorgligt att se när den där mannen i svart lite nervöst stod och grävde med båda händerna en decimeter nere i brallorna några minuter efter den andra riktigt stora fadäsen. Rättade han till sedelbundet från Roman?
Osökt kom jag att tänka på Bo Karlsson och hans viftande till fel Nigerian mot Argentina i VM 1994.
Liverpool visade i dag att de blir att räkna med oavsett vad många här på Fb vill tro.
Nu är det bara att bryta ihop och komma igen.

Hursomhelst var det en djävligt bra match i ruskigt högt tempo.

Typiskt tjuvar att dra in konspirationsteorier så fort dom inte får ett domslut med sig. Milan var förra motståndaren att anklagas för maffieverksamhet och mutade domare och nu är det CFCs tur. Jag citerar Gerrard efter förra omgåmngen när han fick en billig frispark som resulterade i mål: "Visst var det en billig frispark men det jämnar ut sig över hela säsongen"

Thats life...
Citera
2007-08-20, 12:28
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Typiskt tjuvar att dra in konspirationsteorier så fort dom inte får ett domslut med sig. Milan var förra motståndaren att anklagas för maffieverksamhet och mutade domare och nu är det CFCs tur. Jag citerar Gerrard efter förra omgåmngen när han fick en billig frispark som resulterade i mål: "Visst var det en billig frispark men det jämnar ut sig över hela säsongen"

Thats life...

Bra sagt, nu vill jag inte höra ett ord från varken dig, Jose eller Roman när ni får en billig straff emot er eller när ni blir bestulna från en självklar.
Citera
2007-08-20, 12:31
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
hade gärna sett Fletch ifrån start. Håller med om att Giggs ser trött ut. Hade verkligen behövt få tillbaka Park och Ronaldo och Saha så man har lite variation framåt. Just Park hade varit grymt nyttig igår.

saha är den man jag vill ha tillbaka mest just nu, syns verkligen att vi inte har det där lilla extra framför mål.

tevez är skicklig men han är alldeles för ensam däruppe då nani har visat (och vem trodde något annat?) att han inte är någon som producerar mål på löpande band.

vad säger egentligen alex till sina killar? "spela som arsenal, vi ska ha grymt fint spel men inga billiga mål! vi måste verkligen visa att vi kan spela oss in i målet!"

park klarar jag mig utan dock.
Citera
2007-08-20, 12:31
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Bra sagt, nu vill jag inte höra ett ord från varken dig, Jose eller Roman när ni får en billig straff emot er eller när ni blir bestulna från en självklar.

Skulle jag gnälla över alla straffar vi inte får så skulle detta forum vara en monolog med mig själv. Roman brukar inte snacka men Jose får du nog stå ut med.
Citera
2007-08-20, 12:32
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Skulle jag gnälla över alla straffar vi inte får så skulle detta forum vara en monolog med mig själv. Roman brukar inte snacka men Jose får du nog stå ut med.

att jose snackar har jag ingenting emot, det är det som gör han acceptabel i mina ögon.
fotbollsvärlden skulle vara så mycket tråkigare om bara wenger och alex skulle hålla på att snacka skit.
Citera
2007-08-20, 12:34
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Du antydde i förra inlägget att man inte ska gnälla för att det jämnar ut sig över säsongen.
Citera
2007-08-20, 12:37
Medlem
ischs avatar
Citat:
saha är den man jag vill ha tillbaka mest just nu, syns verkligen att vi inte har det där lilla extra framför mål.

tevez är skicklig men han är alldeles för ensam däruppe då nani har visat (och vem trodde något annat?) att han inte är någon som producerar mål på löpande band.

vad säger egentligen alex till sina killar? "spela som arsenal, vi ska ha grymt fint spel men inga billiga mål! vi måste verkligen visa att vi kan spela oss in i målet!"

park klarar jag mig utan dock.

En spelare som Park, Fletch och Smith (fan) är ju klockrena att slänga in när bollen inte går vår väg. Springer, sliter och skapar yter och lägen för andra spelare. Park var också förvånansvärt målfarlig förra året och som jag ser det nu så är det någon som saknas för oss. Dessutom tycker jag att vårat spel påminner allt för mycket om Arsenals förra året vilket i stort sätt beror på att våra motståndare har spelat en defensivt bra fotboll och hållt ihop boxen och tillåtet oss spela på kanterna men styrt ut oss så att vi antingen få slå ett inlägg utan spelare som kommer på fart eller passa hem igen.
Citera
2007-08-20, 12:38
Medlem
ischs avatar
Citat:
att jose snackar har jag ingenting emot, det är det som gör han acceptabel i mina ögon.
fotbollsvärlden skulle vara så mycket tråkigare om bara wenger och alex skulle hålla på att snacka skit.

Wengers skenhelighet hade jag gärna klarat mig utan.
Citera
2007-08-20, 12:38
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Du antydde i förra inlägget att man inte ska gnälla för att det jämnar ut sig över säsongen.
´
Jag gnäller inte. Men det var inte det jag antydde utan jag citerade Gerrards hyckleri. Hans citat gäller ju bara sålänge det inte drabbar hans eget lag för då jävlar börjar han snacka om att domaren ska be hela världen om ursäkt. Stackars Liverpool... Nu vet dom hur vi känner oss efter målet som inte var ett mål...
Citera
2007-08-20, 12:44
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:

Thats life...

Ja jo, jag var ju verkligen gravallvarlig när jag hånade domaren. Tyckte bara att det passade ganska bra att idioten står och gräver i brallorna som en boende på ett gruppboende bara några minuter efter att han gett fel gubbe gult kort och dömt en straff som inte ens Frisk hade kunnat hitta.
Jag är faktiskt inte så djävla bitter för att det jag såg i går lovar gott. Liverpool kommer helt klart att vara med i racet i år.
Chelsea såg däremot mer än lovligt tröga ut.
Citera
2007-08-20, 12:47
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Ja jo, jag var ju verkligen gravallvarlig när jag hånade domaren. Tyckte bara att det passade ganska bra att idioten står och gräver i brallorna som en boende på ett gruppboende bara några minuter efter att han gett fel gubbe gult kort och dömt en straff som inte ens Frisk hade kunnat hitta.
Jag är faktiskt inte så djävla bitter för att det jag såg i går lovar gott. Liverpool kommer helt klart att vara med i racet i år.
Chelsea såg däremot mer än lovligt tröga ut.

Jag kanske är blåögd men CFC spelade bra. Vi spelade på bortaplan glöm inte det. Vi hade våra chanser till kvittering. Med det vill jag säga att Liverpool var duktiga igår och mitt hjärta stannade ett par ggr. 1-1 var ett helt rättvist resultat och jag tror Chelsea är dom som lämnade arenan med ett smile på läpparna..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in