Citat:
Ursprungligen postat av bowmore87
varför skulle ens ett united som har alla anledningar i världen att vinna ens förlora mot ett wigan som inte har något alls att spela för?
Nu är jag Chelsea supporter, så...jag är lite partisk.
Wigan's spelare kan vara tända på att de kan avgöra ligan, sätta käppar i julen för ett gigant genom att spela jävligt bra sista matchen. På hemmaplan.
De har inte en förlust på sista 5 matcherna.
United är pressade, pressen ligger inte på Wigan, utan på Man U.
Som ovan sade, håller de 0-0, eller om de rent av lyckas toffla in ett skitmål mot United så kan nerverna börja spela in. Däremot, får United in ett tidigt mål, så kommer nog målen börja rulla in i fel riktning för Chelsea. Då tror jag att United kan börja spela avslappnat, och om Wigan tvingas till offensiv fotboll så kommer United göra mer än ett mål.
Jag är dock nöjd så länge Chelsea vinner sista matchen. Då har säsongen varit över förväntan.
Spelar vi oavgjort, så är det ett antiklimax, oavsett om United vinner eller inte. Vi ska spela för vinst, oavsett om united leder med 0-5 i halvtid.
Vinner vi sista matchen så har vi gett allt in i det sista. När the special one fick kicken, så hade jag faktiskt svårt att se att vi ska skulle få en CL plats till nästa säsong, än mindre med att slåss om Liga-titel och CL guld.