2008-05-04, 16:09
Bannlyst
Everton är helt värdelösa, ett ganska bra försvar men helt uddlösa framåt. Det är faktiskt en skräll att de överhuvudtaget gjort ett mål i årets serie, jag vågar säga att Derby har bättre anfallare (förutom Yakubu) väldigt orättvist att de får den där femteplatsen med tanke på att Aston Villa är ett mycket bättre lag. Men nästa år så.
Citera
2008-05-04, 17:51
Medlem
De Larges avatar
Hur tycker ni andra? Jag börjar känna att det är dags att sätta blyge kenta på ignore så debatten kan få leva, när man går in och bara får läsa provokativa inlägg från den tönten så försvinner viljan att skriva inlägg i denna tråd.

Så, nu var det gjort, hoppas fler gör som jag så vi kan strunta i vad han skriver.

Jag såg matchen mot Arsenal idag och det var bra spel av Everton långa perioder, en del frammåt med inte några bra avslut, 1p hade suttit fint. Men dom + 2 till tar vi mot newcastle.
Senast redigerad av De Large 2008-05-04 kl. 17:53.
Citera
2008-05-04, 18:16
Medlem
pastoratets avatar
Aston Villa har ju levt på Youngs frisparkar och hörnor hela säsongen, blir ganska löjligt att jämföra anfallare då.

Annars kanske det börjar bli på tiden att börja tala om nästa års nykomlingar, West Bromwich och Stoke, hur tror ni att de gör ifrån sig? Själv är jag rädd att endast de förstnämnda gör någon minnesvärd insats. En annan intressant fråga är vilka talanger från bottenklubbarna som hamnar på marknaden vid en eventuell nedflyttning, särskillt Birmingham har en hel del ung kvalitet, Zarate, Jerome, Djorou och vår egen Larsson som förtjänar bättre än Championship.
Citera
2008-05-04, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pastoratet
Aston Villa har ju levt på Youngs frisparkar och hörnor hela säsongen, blir ganska löjligt att jämföra anfallare då.

Annars kanske det börjar bli på tiden att börja tala om nästa års nykomlingar, West Bromwich och Stoke, hur tror ni att de gör ifrån sig? Själv är jag rädd att endast de förstnämnda gör någon minnesvärd insats. En annan intressant fråga är vilka talanger från bottenklubbarna som hamnar på marknaden vid en eventuell nedflyttning, särskillt Birmingham har en hel del ung kvalitet, Zarate, Jerome, Djorou och vår egen Larsson som förtjänar bättre än Championship.

West Bromwich tror jag kommer hålla sig kvar, Stoke vet jag inget om. Men blir kanske som med Wigan för några år sen, riktigt bra i början sen tappar dem. Vi får väl vänta och se. Annars hoppas jag att Bristol City går upp via kvalet.
Sen är ju Djourou redan tillbaka i Arsenal.
Citera
2008-05-04, 18:56
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastoratet

Zarate är väl bara på lån, så han skulle väl ha lämnat ändå.
Citera
2008-05-04, 19:08
Medlem
Über_menschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Jag la upp för att det är intressant vad tränarna tycker. Men du din jävla idiot behöver inter sitta här och kommentera allt.

Fan va skönt med lite självdistans.
Har myggen börjat komma till Arjeplog än förresten?
Citera
2008-05-04, 19:29
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Hur tycker ni andra? Jag börjar känna att det är dags att sätta blyge kenta på ignore så debatten kan få leva, när man går in och bara får läsa provokativa inlägg från den tönten så försvinner viljan att skriva inlägg i denna tråd.

Så, nu var det gjort, hoppas fler gör som jag så vi kan strunta i vad han skriver.

Jag såg matchen mot Arsenal idag och det var bra spel av Everton långa perioder, en del frammåt med inte några bra avslut, 1p hade suttit fint. Men dom + 2 till tar vi mot newcastle.

Tycker Everton har gjort det bra denna säsong. I slutet har det inte varit så många målfester. Men inte ens Tottenham har ju gjort många glada. 1-1 har ju varit populärt. Everton saknar kyla och en riktig spets i anfallen tycker jag. Arsenal markerade bra och gör det oftast svårt för motståndarna på Emirates.
Är dock inte säker på 3 pinnar mot Newcastle.

Säsongen slutar lite lustigt ändå. Var helt säker på att Fulham skulle åka. I början av säsongen fick dom ofta mål emot sig i slutet och ibland var det knappast rättvist. Kanske jämnar det ut sig i slutet. Men dom var fan inte värda 3-3 hemma mot Tottenham.

Birmingham åker ur tror jag. Trodde på bättre säsong för dom. Men dom har varit usla, trots två segrar mot Tottenham.

Tottenhams säsong har varit hemsk i ligan. Fick onda aningar i premiären och det höll i sig. Snyggt att rädda säsongen med en busenkel seger i ligacupen.

Väntar med att värdera nykomlingarna. Men kul att klassiska Stoke kom upp. Får dock en Derby Co känsla där.
Citera
2008-05-04, 19:54
Medlem
pastoratets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Zarate är väl bara på lån, så han skulle väl ha lämnat ändå.

Sant, men han lär ju inte dra tillbaka till marocko, Everton kanske är sugna, Bolton behöver ju också en bra målskytt om de stannar kvar, fast han kanske hellre drar söderut, Fiorentina och Lazio är namn som dyker upp spontant. Han har ju kvalitet. Skall ju tilläggas att Birmingham inte är helt körda, själv hoppas jag verkligen att de stannar kvar.
Citera
2008-05-04, 20:10
Medlem
gorgons avatar
Får gratulera Stoke Citys återkomst till finrummet, men missgynnar verkligen West Bromwich platsen. Hade varit intressantare med Hull/Bristol C tillsammans med Stoke, samtidigt som föreningar likt Derby, Reading samt Fulham mer än gärna får lämna PL, därför sätter jag min tilltro att Birmingham slår Blackburn i sista omgången och säkrar kontraktet även inte mycket talat för det.
Citera
2008-05-04, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av De Large

Lustigt att du är nöjd när Everton hade två bra chanser på hela matchen. Everton saknar spets, de är stabila bakåt men alltid få spelare med i anfallen.

Aston Villa må göra många mål på fasta, men de har iaf tre anfallare och några mittfältare som alltid producerar.
Citera
2008-05-04, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gorgon
Får gratulera Stoke Citys återkomst till finrummet, men missgynnar verkligen West Bromwich platsen. Hade varit intressantare med Hull/Bristol C tillsammans med Stoke, samtidigt som föreningar likt Derby, Reading samt Fulham mer än gärna får lämna PL, därför sätter jag min tilltro att Birmingham slår Blackburn i sista omgången och säkrar kontraktet även inte mycket talat för det.

Lusigt. Det enda laget i Championship som faktiskt kan spela fotboll gynnar du inte platsen till? Stoke är urkassa, och de har inte ekonomin för att kunna värva bra. Men det är intressant med nya lag, får hoppas att Hull också kommer upp.
Citera
2008-05-04, 22:05
Medlem
Kenta: Men snälla du... Stoke skulle aldrig kommit 2:a i serien om dom skulle varit urkassa. Dom kom före lag som Sheffield U, Charlton, Watford och CP. Det gör inte ett urkasst lag. Stoke har varit stabila hela säsongen, så dom är helt klart värda sin plats i finrummet.
Senast redigerad av dodri 2008-05-04 kl. 22:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in