2008-03-24, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Sen är hela jävla Liverpools supporterskara idioter. Kommer till Old Trafford, blir utklassade och börjar sjunga om Munchen-katastrofen... (inga positiva saker då)

Jag hade för mig att pool slutade sjunga ramsor om München när läktarkatastrofen inträffade...

"Where's your famous Münich song..."
Citera
2008-03-24, 09:44
Medlem
Gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misonbos
Nu är det definitivt inte synd om Arsenal, Liverpool m.fl. bara för att Man U och chelski är bra, men det blir tråkigt med så få titelutmanare.

Mig veterligen har Arsenal denna säsong i allra högsta grad varit titelutmanare.
Citera
2008-03-24, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misonbos
Mm, ni har rätt. Det jag skrev var bara någon sorts frustration som kom fram efter matchen, men erkänn. De senaste sju åren har det visserligen varit en mer ligavinnare i Spanien och Italien gentemot England, men man ser tydligt hur vart utvecklingen är på väg. Nästa år kommer det säkert vara Man U och chelski i toppen medans Juventus, Milan eller Fiorentina vinner serie a. I Spanien däremot kanske Valencia kan utmana.
Nu är det definitivt inte synd om Arsenal, Liverpool m.fl. bara för att Man U och chelski är bra, men det blir tråkigt med så få titelutmanare.

Hmmm, i PL har ju 3 lag varit i toppen hela säsongen? Inte många poäng som varit mellan lagen. Inter har varit etta sen typ omgång 3 och kommer vara det med 100% säkerhet i sista omgången också. Real har väl varit typ 6-8 poäng före Barcelona hela tiden. Finns liksom bara två lag som kan vinna La Liga, Inter är just nu det enda som kan vinna Serie A.

Sen är det väl ändå större chans att Arsenal vinner PL nästa år en att Fiorentina eller Valencia vinner Serie A/La Liga?
Citera
2008-03-24, 10:41
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Den var så solklar så jag bara satt och väntade på det röda. Macherano tappade fattningen helt. Han fick ett gult kort och bara fortsatte och fortsatte att tjafsa. Om man inte får ett till gult kort till slut så gör domaren ett tjänstefel...

Som det tjänstefelet domaren begick när han inte visade ut Cashley Cole för några dagar sedan?
Citera
2008-03-24, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Sen är hela jävla Liverpools supporterskara idioter. Kommer till Old Trafford, blir utklassade och börjar sjunga om Munchen-katastrofen... (inga positiva saker då)

Ja, för United-supportrarna har ju aldrig sjungit om Hillsborough.... Verkligen inte, aldrig någonsin. Och det kom ju inte upp en banderoll med texten "96 was not enough" igår. Det måste ha varit en synvilla...
Men det är klart, det är lätt att sitta uppe i urskogen i Sverige och låtsas vara hardcore-supporter utan att ha en aning om vad som händer.
Citera
2008-03-24, 11:34
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Inter har varit etta sen typ omgång 3 och kommer vara det med 100% säkerhet i sista omgången också. Inter är just nu det enda som kan vinna Serie A.
Hmm, fel tråd egentligen men du borde nog kolla upp Serie A lite bättre. Inter har usel form, stora skadebekymmer och bra mycket tuffare spelschema kvar än Roma. Vore det inte för CL hade jag nu tippat Roma som seriesegrare.
Citera
2008-03-24, 11:53
Medlem
Citat:
Hmmm, i PL har ju 3 lag varit i toppen hela säsongen? Inte många poäng som varit mellan lagen. Inter har varit etta sen typ omgång 3 och kommer vara det med 100% säkerhet i sista omgången också. Real har väl varit typ 6-8 poäng före Barcelona hela tiden. Finns liksom bara två lag som kan vinna La Liga, Inter är just nu det enda som kan vinna Serie A.

Sen är det väl ändå större chans att Arsenal vinner PL nästa år en att Fiorentina eller Valencia vinner Serie A/La Liga?

Jag tycker det är tvärtom. Man U och chelski kommer bara att öka avståndet till övriga lag. Fiorentina har varit på uppgång några säsonger irad och kan mycket väl vara med i kampen om serie a, likaså Valencia i la liga.
Citera
2008-03-24, 12:26
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Som det tjänstefelet domaren begick när han inte visade ut Cashley Cole för några dagar sedan?

Nej skillnaden var att Ashley Cole sparkade ner Hutton och sedan betedde sig som en kärring. Mascherano sparkade ner Scholes och gnällde som en kärring och fortsatte och fortsatte. Cole lugnade ju i alla fall ner sig efter incidenten medans Mascherano bara fortsatte med sina fucks offs hela tiden. Det syntes tydligt att Bennet inte ville ta det här beslutet i och med tyngden på matchen men till slut hade han inget annat val...
Citera
2008-03-24, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Hmm, fel tråd egentligen men du borde nog kolla upp Serie A lite bättre. Inter har usel form, stora skadebekymmer och bra mycket tuffare spelschema kvar än Roma. Vore det inte för CL hade jag nu tippat Roma som seriesegrare.

Okej tippa du Roma som vinnare. Jag lovar att det är Inter som vinner ändå. Har varit klart sen typ oktober. Så rolig är Serie A.
Citera
2008-03-24, 12:37
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Okej tippa du Roma som vinnare
Bra läsförståelse?
Citera
2008-03-24, 12:45
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Nej skillnaden var att Ashley Cole sparkade ner Hutton och sedan betedde sig som en kärring. Mascherano sparkade ner Scholes och gnällde som en kärring och fortsatte och fortsatte. Cole lugnade ju i alla fall ner sig efter incidenten medans Mascherano bara fortsatte med sina fucks offs hela tiden. Det syntes tydligt att Bennet inte ville ta det här beslutet i och med tyngden på matchen men till slut hade han inget annat val...

Ok. Med andra ord så FINNS det gradskillnader i helvetet.
Over and out.
Citera
2008-03-24, 12:50
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Ok. Med andra ord så FINNS det gradskillnader i helvetet.
Over and out.

Ashley Coles agerande är självklart förkastligt... Hela veckan har det debatterats om detta med respekt för domarna i och med incidenten med Cole och då tycker jag det är ännu dummare att agera som Mascherano agerar. Ngn tycker jag borde ha informerat honom om detta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in