2008-01-01, 17:26
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul
Borde inte denna Fredrik Ljungberg lägga ner sin fotbollskarriär? Eller göra "en Foppa" iaf och ta en rejäl paus iaf...
Skiter i vilket, så länge jag slipper se han i landslaget
Citera
2008-01-01, 17:50
Medlem
Citat:
Flyt och gåvor från domaren är väl ändå stor skillnad? Senast mål godkännt trots flera meter offside, nu en straff till skänks precis som mot Liverpool. Chelsea har helt klart blivit domarnas favoritlag, bara löjligt att förneka.

Straffen mot Liverpool, nej ingen kunde förutsäga att du skulle nämna den
Eftersom du förmodligen bara sett highlights från dagens Chelsea match så har du missat minst en straff som vi skulle ha haft, så det jämnar ut sig som sagt.
Citera
2008-01-01, 18:10
Medlem
De Larges avatar
Skönt att Everton kommer tillbaka direkt efter fiaskot mot arsenal, 2-0 borta mot middlesbrough är starkt, mål av Johnson 66 min och McFadden 71 min.

Känns bra att Everton har så många bra spelare nu när det kommit och kommer mycket matcher. Det är där dom haft problem förut så det kan nog gå väldigt bra i år.

Hoppas det går bra för Vaughan nu när han troligtvis får chansen när Afrikanska mästerskapen börjar, för Nigeria lär vilja ha Yakubu och kanske Anischebe. Blir dock tufft utan Yobo. Och Pineaar har överraskat mig, trodde inte han var så bra som han visat.
Citera
2008-01-01, 18:29
Medlem
Quorthons avatar
Måste kännas lite tungt att ha Arteta avstängd på grund av domaren och fittan Fabregas skådespelarinsatser dock. Det var ingen armbåge, det var inte avsiktligt och det var inte mer än en touch :/
Citera
2008-01-01, 18:33
Bannlyst
Fulham fick ju en billig straff, men Chelseas var tamefan billigare. Så det jäåmna väl ut sig för Chelsea skulle haft en straff senare ändå.
Citera
2008-01-01, 18:47
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Måste kännas lite tungt att ha Arteta avstängd på grund av domaren och fittan Fabregas skådespelarinsatser dock. Det var ingen armbåge, det var inte avsiktligt och det var inte mer än en touch :/

Ja det är surt, särskillt när Moyes säger att det inte ens är nån idé att överklaga, då fattar man hur stört regelsystemet är då dom inte ens kan kolla på reprisen och fatta beslut efter det dom ser.

Det ryktas att Stewart Downing från Middlesbrough ska gå till Everton för 8 miljoner pund, det är en spelare jag välkomnar.
Citera
2008-01-01, 18:59
Medlem
Citat:

Verkligen, han är deras bästa spelare.
Jag tycker han påminer lite om C.Ronaldo, inte lika snabb med boll dock.

Citat:
Fulham fick ju en billig straff, men Chelseas var tamefan billigare. Så det jäåmna väl ut sig för Chelsea skulle haft en straff senare ändå.

Precis, skönt med ett objektivt svar.

Förresten vad tycker ni om situationen innan Uniteds mål där en Birmingham spelare låg kvar och de fortsatte spela?
Jag tycker det var rätt av dem att fortsätta spela, man ser ofta i såna situationer att spelare blir förvirrade o slår ut bollen.
Hur ska domaren kunna veta om det är en huvudskada eller inte?
Jag tycker det är en värdelös regel, det borde antingen vara att man alltid slår ut den eller aldrig.
Annars så är det bara att ta sig för huvet som spelare om man nu vill stoppa spelet.
Citera
2008-01-01, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av y_geezy
Verkligen, han är deras bästa spelare.
Jag tycker han påminer lite om C.Ronaldo, inte lika snabb med boll dock.

Hehe. Arteta är väl mer en inläggs-snubbe? Har iofs inte sett så jättemycket.
Citera
2008-01-01, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon

Tur att vi har United som alltid står på benen då ju.
Everton spelade mycket fulare än Arsenal matchen igenom, 1-1 i röda kort var rättvist även om jag inte heller tycker att det borde varit rött kort i just den situationen med Arteta.
Citera
2008-01-01, 19:33
Medlem
Quorthons avatar
Everton spelade mycket fulare än Arsenal? Såg du ens matchen?
Det var förstås en slump att Arsenal hade 4 gula kort och ett rött medan Everton blott hade ett mycket tveksamt rött kort?
Arsenal var också laget som stod för flest fouls.

Nej, det är en vanföreställning hos många människor att Arsenal är ett lag som aldrig spelar fult.
Citera
2008-01-01, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Hehe. Arteta är väl mer en inläggs-snubbe? Har iofs inte sett så jättemycket.

Ja det är hans starka punkt, han har bra teknik och är hyffsad på allt annat.
Naj det är klart han inte kan jämföras med Ronaldo men av vad jag har sett så skulle jag ha honom i vilken PL förstaelva som helst.
Pienar har fått ett rejält lyft i Everton också.
Citera
2008-01-01, 19:50
Medlem
kul för Mellberg hoppas dom tar Tottenham
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här