2007-05-20, 12:32
Medlem
Hej.. Jag har fler problem med sjlva nerladdnings hastigheten,, farsan skaffade telia trdlst bredband, men vi fr inte upp n bra nerladdnings hastigheter,, uppkopplingen ligger som den ska p runt 2.5-3mbit(,,inte fr att de e s mycket men de e ju bttre n 56k modem!! ) har prvat ladda ner med UTorrent och Azureus.. men fr bara nerladdnings hastigheter p allt frn 1kb upp till 10kb om de gr bra,, br ju ligga p runt mbiten tycker jag, ,

Men jag vet att vi har problem med TCP porten, fr den fr jag inte till, Och NAT problem, brandvggen och allt va de nu heter ,,, jag e inte insatt s mycket i allt de hr s vore jag tacksam om nn kan hjlpa mig!!!
(har prva lst om allt p ntet, men allt e ju p engelska, , lite svrt att frst!! )

r tacksamm fr all hjlp som ges!! //daniel
Citera
2007-05-20, 12:33
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Ehh, hur gammal r du? Engelska r allmnbildning...

http://portforward.com/cportsnotes/a.../azureus22.htm
Citera
2007-05-20, 12:36
Medlem
Phass avatar
Lr dig skriva sen kan du komma tillbaks.
Google r mitt tips i alla fall.
Citera
2007-05-20, 12:38
Medlem
Cleopatras avatar
ppna upp portar i routern, bde tcp & udp.

T ex om din uTorrent-port r 50000, ppna upp i routern tcp 50000; udp 50000 & ange fr varje rad in dators ip-adress.

Jag har en Belkin-router och skulle kunna hjlpa dig om du har en likadant. Principen r skert densamma fr andra routers, men beteckningarna r skert annorlunda.

I Belkin-routern ppnar jag porterna i avsnittet "Virtual server".

Hr kan du lsa hur man gr fr olika routers:
http://www.portforward.com/english/r...outerindex.htm
Citera
2007-05-20, 17:22
Medlem
DennisOlofs avatar
Ok, mitt rd r att frska hitta information p svenska, det finns ju naturligtvis, men kan vara krngligt om man inte vet VAD man letar efter.

Antar fljande

Trdlst Internet -> Router/Brandvgg/NAT -> Switch -> 2-3 datorer i LAN
(finns enheter som klarar allt och d behver man inte switchen)

Anledningen till det gr trgt r att du mste ppna portar i brandvggen. Du mste tala om fr "paketen" som kommer till routern VART som ska vidarebefodras, annars blir dom stoppade och kommer d inte fram till ditt program , i det hr fallet BitTorrent.

Oavsett vilket program du kr mste du stnga av DTH i ditt program du kr, det funkar inte bakom brandvgg. Sedan mste du vlja ett portomrde, t.ex. jag kr med 9881-9981. Kan man nog stlla in i programet. Man mste se till att programet anvnder just dessa portar hela tiden, ingen "random" funktion, d funkar det inte.

Sist mste du in i brandvggen, dr mste du lgga upp en "port forward" och tala om fr brandvggen att alla "paket" som kommer in p port 9881-9981 ska skickas vidare till t.ex. 192.168.111.10 (din interna IP adress).

Kan man f reda p genom att gra, start, kr, skriv CMD, och skriva IP config. D ser du din Interna IP adress p din dator, man kan f reda p IP p flera stt men det dr r ett av dem.

Det br finnas manualer p svenska till din brandvgg/router/nat dr str det skert beskrivet hur man gr, en del lgger endast upp utfrligare manualen p Internet.

Sdr, nu vet du ungefr vad du behver gra fr att f det att funka, bara leta information och pyssla lite med det. Jag skulle dock inte rkna med jttehg hastighet p .torrent d du har trdlst men nog borde du kunna f 1-2Mbit i genomsnitt.
Citera
2007-05-20, 18:49
Medlem
Tack

Tack fr tipsen, , ska prva me det..

och ett liten till mening till dom andra idi0terna som ox skrev inlgg.. jag fr be om urskt att jag r nybrjare p det hr och inte frstr s mycket av dessa special termer som finns!!! Men ni kan ju dra er nnstans!! F,O

//Daniel
Citera
2007-05-20, 20:13
Medlem
Durkslags avatar
Nerladdningshastighetsproblem?
Givet ord nsta gng jag kr hnga gubben.
Citera
2007-05-22, 21:45
Medlem
TuXIs avatar
Skickas frn Fildelning till MS Windows.