2007-05-19, 22:49
Medlem
osiss avatar
Jag har ett litet förslag angående avdelningen "Vetenskap & humaniora". Det har nog varit uppe innan men då inget har hänt måste jag påpeka det igen. Jag anser att "Naturvetenskap, matematik och teknologi" bör splittas i 2 delar med tillägget "El". Förslagsvis då "Naturvetenskap och matematik" + "El och teknologi". Främst är det förtydligandet av var eltrådar ska placeras som jag eftersträvar. Jag har skrivit några såna trådar själv och lite beroende på inriktning har dessa hamnat i teknologi-, fordon- och dator-forumen. Procentuellt sett så känns det som att många trådar med el-frågor blir felplacerade. Förmodligen för att folk inte riktigt vet var dessa ska placeras. Likaså känns det som att man sällan får svar av så många "kunniga" personer + att dessa ofta blir korta trådar med några få svar. Detta förmodligen för att kompetensen i huvudsak är utspridd i andra delar av forumet. Om man kunde införa en "El och teknologi"-del så skulle man kunna samla den elektriska kompetensen där och trådarna skulle bli mer betydelsefulla samt att vi el-intresserade skulle få oss en egen hörna där vi kan ventilera våra tankar.

Om någon vänlig person med befogenheter att ändra i systemet läser denna tråd kan ni väl iaf ta en funderare på saken och tala om varför/varför inte detta skulle kunna funka.

Tack på förhand!
Citera
2007-05-19, 22:56
Medlem
woofers avatar
Ett väldigt bra förslag tycker jag. Naturvetenskap, mattematik och teknologi är en förbannat rörig avdelning som jag tyvärr inte besöker specellt offta längre pga av att den generella kvalitén där sjunkit som en sten den senaste tiden. Det beror nog eg inte på dålig moderering utan snarare och ett dåligt preciserat topic som numera täcker in väldigt mycket.
Citera
2007-05-19, 23:02
Medlem
Naturvetarens avatar
Underbart förslag. Just nu är det som du säger ingen ordning på alla trådar som rör sig kring elektronik och mekanik, de ligger lite överallt. Själv använder jag mig bara av elektronikforumet.com när jag söker sådan information, flashback håller inte måttet.
Citera
2007-05-19, 23:07
Medlem
osiss avatar
Skönt med lite backup!
Citera
2007-05-20, 17:48
Medlem
wääuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturvetaren
Underbart förslag. Just nu är det som du säger ingen ordning på alla trådar som rör sig kring elektronik och mekanik, de ligger lite överallt. Själv använder jag mig bara av elektronikforumet.com när jag söker sådan information, flashback håller inte måttet.
Samma här! Det hade varit bra med en elektronikdel här på fb också.
Citera
2007-05-21, 18:44
Medlem
osiss avatar
Finns det inga admins som vill lägga sig i debatten?
Citera
2007-05-21, 22:35
Medlem
Stockos avatar
Jag tror inte det finns tillräckligt med intresse för naturvetenskap på det här forumet för att motivera en ytterligare uppdelning. Om vi bara kunde få en egen avdelning för pseudovetenskap (som jag och många andra efterfrågat) och återinföra antropologiforumet så skulle vetenskapsforumet vara i riktigt fint skick.
Citera
2007-05-21, 23:06
Medlem
woofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
Jag tror inte det finns tillräckligt med intresse för naturvetenskap på det här forumet för att motivera en ytterligare uppdelning. Om vi bara kunde få en egen avdelning för pseudovetenskap (som jag och många andra efterfrågat) och återinföra antropologiforumet så skulle vetenskapsforumet vara i riktigt fint skick.

Jag håller med om att dina förslag skulle höja kvaliten på avdelningen men jag tror att det skulle kunna finnas potensial (hihi) för ett riktigt el och elektronikforum. Många av trådarna som skulle passa där diskuterars redan på lite olika andra avdelningar. Sedan skulle kanske ett mer renodlat el och elektronik avdelning kunna dra till sig användare med just det intresset och det vore ett bra komplement till FB.
Citera
2007-05-22, 17:28
Medlem
miklons avatar
Jag skulle också gärna se en avdelning som täcker in de områden som Elektronikforumet.com tar upp, dvs el, elektronik, mekatronik, gör-det-självande osv.

Vad gäller Vetenskap så har det funnits förslag på uppdelningar tidigare, men jag är tveksam till att underlaget är tillräckligt stort, då tror jag mer på att skapa en avdelning enl ovanstående, som åtminstone delvis täcker in ny mark. Sedan får man väl diskutera var den bäst hör hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in