2007-05-19, 21:08
Medlem
Ajaxxs avatar
Hej,

Jag börjar bli desperat. Följande är situationen:

Jag har en dator som helt plötsligt inte gick att stänga av via Windows. Det blev så att vi stängde av med strömbrytaren. Hmmmm ja till slut gick det inte att boota.

Enligt någon förstå sig påare är det troligt vis något som heter "boot record" som kan ha gått sönder. Hårddiskarna går att läsa.

Fråga 1: Om det är det kan man fixa detta?

Tyvärr är det så att jag har dokument i Outlook Express som jag behöver.

Fråga 2: Då jag nu har en ny dator finns det något sätt att kopiera Outlook Express sfilerna från hårddisken med det trasiga "boot record" så att jag kan läsa de gamla emailen?

Jag vore MYCKET tacksam för hjälp!!

Tjingeling
Citera
2007-05-20, 00:46
Medlem
bergsturks avatar
Din förståsigpåare är antagligen en idiot. Vad händer, exakt, när du startar? Du behöver med 99% sannolikhet bara köra en chkdsk /f på disken och den är som ny (nåja) igen.

Dina outlook express-filer ligger i
C:\Documents and Settings\<profilnamn>\Local Settings\Application Data\Identities\<obegripligt GUID-nummer>\Microsoft\Outlook Express
Dessa kan importeras från vilken annan OE som helst, eller också så kan du bara kopiera dem till motsvarande katalog på en "ny" dator så kommer de komma upp automatiskt (du måste dock skriva över filerna i den katalogen så en import kanske är smartare).
Citera
2007-05-23, 22:06
Medlem
Ajaxxs avatar
Herr bergsturk, TACK!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Din förståsigpåare är antagligen en idiot. Vad händer, exakt, när du startar? Du behöver med 99% sannolikhet bara köra en chkdsk /f på disken och den är som ny (nåja) igen.

Dina outlook express-filer ligger i
C:\Documents and Settings\<profilnamn>\Local Settings\Application Data\Identities\<obegripligt GUID-nummer>\Microsoft\Outlook Express
Dessa kan importeras från vilken annan OE som helst, eller också så kan du bara kopiera dem till motsvarande katalog på en "ny" dator så kommer de komma upp automatiskt (du måste dock skriva över filerna i den katalogen så en import kanske är smartare).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in