2007-05-19, 21:08
Medlem
Ajaxxs avatar
Hej,

Jag brjar bli desperat. Fljande r situationen:

Jag har en dator som helt pltsligt inte gick att stnga av via Windows. Det blev s att vi stngde av med strmbrytaren. Hmmmm ja till slut gick det inte att boota.

Enligt ngon frst sig pare r det troligt vis ngot som heter "boot record" som kan ha gtt snder. Hrddiskarna gr att lsa.

Frga 1: Om det r det kan man fixa detta?

Tyvrr r det s att jag har dokument i Outlook Express som jag behver.

Frga 2: D jag nu har en ny dator finns det ngot stt att kopiera Outlook Express sfilerna frn hrddisken med det trasiga "boot record" s att jag kan lsa de gamla emailen?

Jag vore MYCKET tacksam fr hjlp!!

Tjingeling
Citera
2007-05-20, 00:46
Medlem
bergsturks avatar
Din frstsigpare r antagligen en idiot. Vad hnder, exakt, nr du startar? Du behver med 99% sannolikhet bara kra en chkdsk /f p disken och den r som ny (nja) igen.

Dina outlook express-filer ligger i
C:\Documents and Settings\<profilnamn>\Local Settings\Application Data\Identities\<obegripligt GUID-nummer>\Microsoft\Outlook Express
Dessa kan importeras frn vilken annan OE som helst, eller ocks s kan du bara kopiera dem till motsvarande katalog p en "ny" dator s kommer de komma upp automatiskt (du mste dock skriva ver filerna i den katalogen s en import kanske r smartare).
Citera
2007-05-23, 22:06
Medlem
Ajaxxs avatar
Herr bergsturk, TACK!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Din frstsigpare r antagligen en idiot. Vad hnder, exakt, nr du startar? Du behver med 99% sannolikhet bara kra en chkdsk /f p disken och den r som ny (nja) igen.

Dina outlook express-filer ligger i
C:\Documents and Settings\<profilnamn>\Local Settings\Application Data\Identities\<obegripligt GUID-nummer>\Microsoft\Outlook Express
Dessa kan importeras frn vilken annan OE som helst, eller ocks s kan du bara kopiera dem till motsvarande katalog p en "ny" dator s kommer de komma upp automatiskt (du mste dock skriva ver filerna i den katalogen s en import kanske r smartare).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in