Liz Öberg påstod ju sig vara revisor/jobbade på revisionsbyrå - är hon lärare nu?
Liz som på 60-talet ansågs vara världens bimbo har disputerat på en avhandling om Moa Martinsson och är gymnasielärare i tror jag Kungälv. Inte dåligt marscherat från nolla till fil dr!
Liz som på 60-talet ansågs vara världens bimbo har disputerat på en avhandling om Moa Martinsson och är gymnasielärare i tror jag Kungälv. Inte dåligt marscherat från nolla till fil dr!
Där ser man. En snygg kvinna var hon och tydligen intelligent.
Hörde den igår och det var väl intressant att höra ett livstecken från henne, men jävlar vad gaggig och bitter hon är. Jag skulle gärna vilja höra en intervju där hon pratar om sin musikkarriär och inte bara om Bosse Högberg.
Hörde den igår och det var väl intressant att höra ett livstecken från henne, men jävlar vad gaggig och bitter hon är. Jag skulle gärna vilja höra en intervju där hon pratar om sin musikkarriär och inte bara om Bosse Högberg.
Ja, det man minns är ju sångkarriären. I min värld var Högberg en kort historia i henes liv.
Det kan man verkligen inte säga. Hon står i köket och kokar kaffe och skryter om sig själv och om idioten Bosse Högberg när han skadar levern på en motståndare. En bedrift att få en intervju, ja. Men det som sägs är och låter som en fyllkärrings.
Gillar också Anita Lindbloms röst, helt unik. Ok, påminner kanske lite om Zarah Leanders röst men varmare, inte lika hård. Trist om det gått utför men jag skiter nog i att titta på den där intervjun, minns henne när hon var som bäst istället...
Fascinerande intervju. Man förstår varför Anita Lindblom valde att lämna Sverige, hennes temperament passar helt enkelt inte här. Skärpt, stark men samtidigt skör. Uppenbart en kvinna med begåvning men också med problem.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!