2007-05-19, 18:49
Medlem
Ja, som sagt, finns det något program som man kan begränsa bandbredden i OS X med? Gärna för enskilda program. Något motsvarande NetLimiter som finns till Windows?
Citera
2007-05-20, 01:06
Medlem
Har inte helt koll men kan man inte göra det med Little Snitch? Har för mig att någon pratade om att man kunde blocka och reglera hastigheten på programmens tillgång till nätet.

Mvh //Olliie
Citera
2007-05-20, 08:35
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olliie
Har inte helt koll men kan man inte göra det med Little Snitch? Har för mig att någon pratade om att man kunde blocka och reglera hastigheten på programmens tillgång till nätet.

Mvh //Olliie

Jag kan inte se att det finns några hastighetsinställningar i Snith utan där är det kan eller inte kan accessa nätet.
Citera
2007-05-20, 08:40
Medlem
Svimfärdigs avatar
Snabb googling.
Kan det här vara nåt?
http://www.macupdate.com/info.php/id/17967

Edit: Throttled Pro heter det...om nån inte orkar klicka på länken.
Citera
2007-05-20, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svimfärdig
Snabb googling.
Kan det här vara nåt?
http://www.macupdate.com/info.php/id/17967

Edit: Throttled Pro heter det...om nån inte orkar klicka på länken.
Tackar, det funkade hyfsat. Dock är man tvungen att köpa programmet om man vill begränsa enskilda portar.
Citera
2007-05-20, 20:13
Medlem
Svimfärdigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackson
Tackar, det funkade hyfsat. Dock är man tvungen att köpa programmet om man vill begränsa enskilda portar.

Ja, allt är inte gratis. Men det kanske går att hitta lösningar på även det?
DC eller torrent kanske? Vad vet jag?
Citera
2007-05-20, 22:30
Medlem
OffT: Serial box är annars ett väldigt bra hjälpmedel om man har pengar man behöver spara

Mvh //Olliie
Citera
2007-05-27, 18:38
Medlem
SavageSs avatar
Vet inte om jag postar i rätt tråd nu, är ingen mac-användare själv... men nu är det som så att vi på vårt lokala nätverk kopplat in en tjejs mac och varje gång hon surfar segar hela nätet ner sig och hon har uppemot en miljard (typ) uppkopplingar igång samtidigt. Finns det nått smidigt sätt att begränsa detta? hon har ju tyvärr ingen koll själv, så vi andra får försöka hjälpa henne...
Citera
2007-05-27, 20:44
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Hon kanske har en massa tjänster på i Fildelnings-inställningarna? Webserver, FTP, fildelning för Mac och Windows etc? Eller kanske andra program, till exempel Mail inställda på att koppla upp sig stup i kvarten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in