2008-09-10, 16:04
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damaged_3
När jag skall mounta en .bin eller .cue fil så startar den inte.

Finns heller ingen enhet som är daemon tools.. eller vad man kallar det om jag kollar på min dator, bara C: och D: som vanligt...

Har satt allting på ON osv.

Är det den nya versionen som gör att det inte vill funka, för jag vet till 100% att detta spelet funkade för 1 år sedan, fast med en äldre Daemon utgåva.

Kan det vara där skon klämmer ?

Testa att ladda ner programmen Ultra ISO eller Alcohol 120%, så ska det fungerar : )
Citera
2008-09-10, 20:05
Medlem
Tjena! har ett problem i Oblivion! det är så att jag för länge sedan antog mig ett uppdrag som gick ut på att rädda en snubbe från en drömvärld, så jag fick en "dreamworld ammulet" denna gör så att varje gång jag försöker sova i en säng så kommer jag in i denna jä'la drömvärld,
detta börjar bli riktigt störande då jag i vissa andra uppdrag behöver sova för att komma vidare, men det går inte att slänga den för det är en "quest item" så HUR ska jag göra mig av med skiten eller om det inte går HUR ska jag klara drömuppdraget?
Citera
2008-09-11, 16:44
Medlem
Forsnackes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBT
Tjena! har ett problem i Oblivion! det är så att jag för länge sedan antog mig ett uppdrag som gick ut på att rädda en snubbe från en drömvärld, så jag fick en "dreamworld ammulet" denna gör så att varje gång jag försöker sova i en säng så kommer jag in i denna jä'la drömvärld,
detta börjar bli riktigt störande då jag i vissa andra uppdrag behöver sova för att komma vidare, men det går inte att slänga den för det är en "quest item" så HUR ska jag göra mig av med skiten eller om det inte går HUR ska jag klara drömuppdraget?
Uppdraget kan vara rätt jobbigt, men är samtidigt ett av dom mer utmanande i spelet. Samlade på mig en hel del deaths där.. Särskillt i "the test of patience" du kan inte sova nånstans därinne men notera att du kan vila i 1h för att återfå all health och magica.
Kanske inte överdrivet informerande, men hoppas det hjälper.
Citera
2008-09-11, 21:27
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsnacke
Uppdraget kan vara rätt jobbigt, men är samtidigt ett av dom mer utmanande i spelet. Samlade på mig en hel del deaths där.. Särskillt i "the test of patience" du kan inte sova nånstans därinne men notera att du kan vila i 1h för att återfå all health och magica.
Kanske inte överdrivet informerande, men hoppas det hjälper.

Den är faktiskt relativt enkel, bara att springa genom allt, om man har bra på acrobatics dvs, klarade allt på fem-tio minuter första gången. Problemen är inte så svåra som det ser ut, snanare enklare.
Citera
2008-09-11, 22:10
Medlem
Forsnackes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Den är faktiskt relativt enkel, bara att springa genom allt, om man har bra på acrobatics dvs, klarade allt på fem-tio minuter första gången. Problemen är inte så svåra som det ser ut, snanare enklare.
Gött! Vad för svårighetsgrad?
Citera
2008-09-12, 17:53
Medlem
crazy.devils avatar
jag behöver koden(aktiveringskoden) till sims 2 pa datorn snälla nagon
Citera
2008-09-12, 18:13
Medlem
Irules avatar
nån som vet

postar som en riktig nobi alla trådar om HJÄLP
nån som vet vad problemmet är när blåtand atrac wma funktioner kräver att jag måste ha ethernel kabel lr nåt liknade för att kunna aktivera???
ber om lösningar!!!!!!!!!!
Citera
2008-09-15, 22:53
Medlem
Shuyins avatar
Ehm vet ej ej om jag är i rätt tråd, men men. Håller på och googlar problemet as I'm writing kan man säga.

Gäller spelet Deus Ex och du som svarar bör nog ha spelat hela spelet så jag inte spoilar, är kanske någonstans i mitten.

Citera
2008-09-15, 23:13
Medlem
Multiplayerproblem med Warcraft 3!

Det är så att när jag och polaren ska försöka köra WC3 så blir en av oss utsparkad efter cirkus 30 sekunder, hela tiden! Otroligt irriterande då man verkligen sett fram emot att spela WC3 igen. Har försökt med det mesta;
  • Patchat spelet. Står till och med i patchloggen att multiplayerbuggarna har åtgärdats.
  • Öppnat alla nödvändiga portar och några till. Vilket inte torde vara problemet eftersom vi inte skulle hittat varandra alls om något var fel i routern.
  • Har startat om både dator och router ett antal gånger utan något resultat.
  • Självklart har jag testat att installera om spelet, ett antal gånger!

Har funderat på om det kan vara att jag är uppkopplad genom WiFi, men det känns inte särskilt troligt. Internet har ju fungerat utan problem!

Så nu är jag helt rådvill, någon här som kan hjälpa?
Citera
2008-09-16, 08:48
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tison
Så nu är jag helt rådvill, någon här som kan hjälpa?

Är spelet i original för båda parter?
Är det LAN eller över nätet?
Använder ni Hamachi eller liknande nätverksemulering?
Citera
2008-09-16, 08:56
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irule
postar som en riktig nobi alla trådar om HJÄLP
nån som vet vad problemmet är när blåtand atrac wma funktioner kräver att jag måste ha ethernel kabel lr nåt liknade för att kunna aktivera???
ber om lösningar!!!!!!!!!!

En Ethernet-kabel är en nätverkssladd. Alltså en sådan sladd som går från ditt modem/router till din dator.

Anledningen till att den inte fungerar är antingen för att du överskrider begränsningen för antalet utropstecken man kan skriva i minuten, eller för att du helt enkelt inte möter åldersgränsen för att den ska fungera.

Skämt åsido.
Jag skulle tro att antingen din router, eller någon slags brandvägg blockerar nätverksåtkomsten för programmet du använder. Kanske den inbyggda brandväggen i Windows XP/Vista?

Om du inte vet hur man löser det så tycker jag att du tar hjälp utav någon datorkunnig bekant. Det kan hända att du råkar krångla till det ännu mer om du ska börja härja med routerinställningar.
Citera
2008-09-16, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exabyte
Är spelet i original för båda parter?
Är det LAN eller över nätet?
Använder ni Hamachi eller liknande nätverksemulering?

Spelet är inte original för båda parter. Huruvida detta skulle påverka ett LAN-spel förstår jag inte.
Som jag skrev så är det LAN därför känns Hamachi lite "overkill"!
Många andra multiplayerspel fungerar men inte WC3, väldigt mysko!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in