Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Kräftknivar brukar funka utmärkt som nödskruvmejslar för datorskruvar. Kolla om hon har några såna hemma. Finns säkert nåt i kökslådorna som funkar.
Också något av en ärrad veteran vad det gäller att åka på att fixa datorer/bilar/vvs/el och annat av teknisk natur åt polarna.
Vi bor i norra Norrland - har aldrig varit på en kräftskiva. Inte heller sett nån kräftkniv. Skicka bild, tack

Här är det surströmming som gäller. Till det behövs en konservöppnare och en bordskniv
Under jakten på skruvmejslar lyckades hon hitta 3 disketter. Men den dator jag sitter vid nu (hennes gamla 266:a) kan inte hitta disketterna fast de är instoppade i korrekt ordning. Diskettstationen är förmodligen inte vid funktion. Visst disketter kan krångla, men tre stycken - njaaaa, det är nog den gamla dorn som är elak. Jag fixade en sån där bootskiva med Spinrite men hennes lite nyare (oän illamående) dator hittade inte usb-minnet fast jag ställt om i BIOS...suck....
Jakten på skruvmejslar fortsätter.....Jag överlåter det till kompisen för det är inte så kul för henne att ha nån annan som rotar i hennes prylar. Måååånga prylar.....Sitter här och hoppas på ett under....
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Också något av en ärrad veteran vad det gäller att åka på att fixa datorer/bilar/vvs/el och annat av teknisk natur åt polarna.
Mina ärr kommer från att ha bränt mig på ugnen när jag bakade sockerkaka , ett bett av ett galet barn samt en rostig spik på en kista i källaren. Däremot har datorfixandet gett mig ett och annat grått hår och kramp i de väl ihopbitna käkarna.