Jag vet inte om det hr r ett fr knepigt problem fr att lsa utan att skicka in datorn eller inte, jag har frskt med allt jag kan utan resultat.
Det hr hnde precis efter att jag flyttade datorn frn mina frldrar hem till mig, det r en eMac G4, 1GHz med 768mb ram, som kr 10.4.
Efter flytten s kopplade jag in datorn som vanligt och startade som vanligt. Skrivbordet var(r) tomt det finns ingen menyrad som det brukar gra, jag kan inte g till home, men docket finns kvar s jag kan ppna vissa program.
Jag tog mig till systeminstllningar och frskte fixa och trixa lite, jag kan gra saker som ntverksinstllningar men nr jag gr in p tex utseende s hnger sig datorn.
Om jag frsker tvngsavsluta s finns finder inte med
Jag gjorde ett nytt konto och testade p det, hr fungerar det mesta men finder tar upp 40-70% av processorn.
Jag kan inte heller stnga av datorn (mste hlla in knappen) och ibland s hnger den sig nr jag ska ppna en mapp. Jag krde en skivkontroll och lite behrigheter rttades till, annars var det inga problem.
Det r inget gigantiskt problem eftersom jag tnkte kpa ny datorn snart nd, men om ngon har ngra frslag s vore jag tacksam.