2007-05-18, 02:58
Bannlyst
Om någon redan har skrivit vad man själv ämnar att skriva känns det onödigt att sätta ett "vörd" eller en smiley. Sen är det roligt att läsa ämnen man inte har så stor koll på själv och då känner man sig bara fånig om man skriver rappakalja medan andra mer kunniga debattörer håller en högre nivå. Finns många skäl varför man ska låta bli att skriva i trådar.. fast iofs är det som roligast att läsa när det är just ufon som skriver innan de tänker..
Citera
2007-05-18, 16:49
Medlem
Carradines avatar
En annan anledning till varför i a f jag kollar på ett ämne men undviker att skriva och det är rubriken, många har uruselt dåliga på att skriva en informativ och korrekt rubrik så man blir tvungen att gissa sig till vad personen vill.

Ofta visar det sig vara något helt annat än vad man lyckades dekryptera fram från rubriken.
Citera
2007-05-18, 16:53
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Panzram
Tack för ditt kloka råd.

Men din omsorg löser inte problemet. Dom få gånger
jag har tid att logga in på denna utmärkta sajt,
så lämnar jag avtryck.

Till skillnad mot majoriteten.

Oj vad du är duktig då...
Då har du alltså loggat in 10 gånger på ett år och dessutom hunnit skriva 10 inlägg. Det är inte dåligt arbetat.
Citera
2007-05-19, 19:06
Medlem
Arbetarbroders avatar
Det är ju alldeles utmärkt att svarsfrekvensen är så pass låg som den är, det finns inga fördelar med att posta i ett inlägg där man inte har något speciellt att säga.
De finns ju inget jobbigare än de som postar massa meningslöst mambojambo bara för att synas.
Citera
2007-05-20, 00:04
Medlem
T-minus60s avatar
Jag hängde på FB väldigt, väldigt länge innan jag skaffade ett account. Började bara med att en polare tipsade mig om forumet, och sen spenderade jag sjukt mycket tid att bara läsa igenom det.

Trodde dock aldrig jag skulle bli så seriös att jag själv skulle skaffa ett acc, men men, så det kan gå

Tror det finns väldigt, väldigt många som bara läser.
Citera
2007-05-20, 00:14
Medlem
Naturvetarens avatar
Många läsare reggar sig nog för sökfunktionen men förblir ändå läsare utan ambitionen att någonsin skriva.
Citera
2007-05-20, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
Om någon redan har skrivit vad man själv ämnar att skriva känns det onödigt att sätta ett "vörd" eller en smiley. Sen är det roligt att läsa ämnen man inte har så stor koll på själv och då känner man sig bara fånig om man skriver rappakalja medan andra mer kunniga debattörer håller en högre nivå. Finns många skäl varför man ska låta bli att skriva i trådar.. fast iofs är det som roligast att läsa när det är just ufon som skriver innan de tänker..

word!

Jag tror många reggar sig för passwords på sex delen, det var så jag kom hit iaf
Citera
2007-05-20, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
Om någon redan har skrivit vad man själv ämnar att skriva känns det onödigt att sätta ett "vörd" eller en smiley.
Exakt. Inlägg av den typen är dessutom bara jobbiga, särskilt om det är en tråd man deltar i. Man ser då att ett nytt inlägg postats och glad i hågen öppnar man tråden för att läsa och bemöta, bara för att märka att det enda som skrivits är en nickande smiley...
Citera
2007-05-20, 14:05
Medlem
Scrambles avatar
Önsketänkandet vore ju att detta berodde på att folk enbart svarade i trådar när de verkligen hade någonting vettigt att bidra med(syftar då främst på folk som skriver för skrivandets skull), men vi vet nog alla att så inte är fallet.

Tror det kan bero på den grad av kamratuppfostran som ändå finns på Flashback, det finns så gott om exempel på användare som gjort bort sig så totalt att andra säkert inte vågar ge sig in i debatter som behandlar ämnen de inte kan helt och fullt. Synd att detta inte fungerar lika bra på onelinersanvändarna. Men det är ju där moderatorerna kommer in.

Sen tror jag att "Nya inlägg"-funktionen spelar in. Detta då den uppmuntrar en till att gå in och läsa om sånt som man aldrig läst om tidigare, såna trådar skriver man i regel inte i, delvis av den anledning jag nämner ovan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in