2007-05-17, 12:42
Medlem
rolllers avatar
Har en kompis som trots tidigare alltid har varit helt emot giftemål, nu har ändrat sig helt och ska knyta banden med sin tjej senare i sommar.
Vad kan man hitta på som svensexa åt en riktig gammal fyllskalle?
Förlag tas tacksamt emot, ju pinsammare desto bättre...
Citera
2007-05-17, 13:05
Medlem
Bonzo666s avatar
Det är ju olika med personer och personer.. men jag har svårt att fatta hela tramsgrejen kring svensexor? Låter bara skabbigt med strippor, sprit och förnedringslekar. Fel tillfälle liksom.

Hitta en aktivitet (forsränning, bungyjump, blabla) på dagen och ta sedan en trevlig plats att sätta er ned tillsammans och dricka, äta och vara glada för att en av er går vidare in i vuxenvärlden..

Hade min svensexa eller min flickväns möhippa inkluderat strippor eller ex så hade det bara förstört hela grejen som man vill visa upp genom symbolhandlingen som giftermål även är. Plus att vi båda hade blivit förbannade på vännerna m.fl.
Citera
2007-05-17, 13:30
Medlem
Giggis avatar
Håller med Bonzo. Och framförallt, varför vill man stå vid sidan när ens vän blir förnedrad? Det är fan minst lika skämmigt det!

Nej, gör ngt kul med honom istället, det kommer då att bli ett minne för livet och han är er evigt tacksam!
Citera
2007-05-17, 13:35
Medlem
Apspektakels avatar
Sup honom skitfull och lämna honom i hamnen iförd klänning, uppstoppad bh och peruk.

Sup honom skitfull, rulla in honom i en matta och lämna honom utanför dörren där den blivande frun bor.
Citera
2007-05-17, 14:10
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Gör svensexan till en trevlig dag med olika aktiviteter som de vet att han gillar eller vill prova på. Gör inte heller den klassiska tavlan att supa honom full det första ni gör. Hur ska han kunna ha trevligt om han är så full att han inte vet vad han heter. Dessutom kommer han inte att komma ihåg något.

Det finns ingen anledning att förnedra sina vänner vare sig på en svensexa eller i det vanliga livet.
Citera
2007-05-17, 16:12
Medlem
Resurrecteds avatar
Jag var med och arrangerade en svensexa åt en kusin och den innehöll varken någon förnedring eller strippning. Vi fyllde upp en hel dag med massvis av aktiviteter med sånt som vi visste att han gillade. Sen avslutade vi dagen med en rejäl fest och snackade skit hela natten.

Jag är rätt säker på att han hade bra mycket roligare på denna svensexa än om vi skulle ha förnedrat honom med både pinsamma påhitt samt strippor...
Citera
2007-05-17, 16:32
Medlem
nazipoliss avatar
porrklubb är ju det ultimata...
Det är ju en del i hela Giftemålsproceduren!
Citera
2008-01-08, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nazipolis
porrklubb är ju det ultimata...
Det är ju en del i hela Giftemålsproceduren!

Hur tänker du då?
Citera
2008-01-08, 13:10
Medlem
Apspektakels avatar
Jag tror dom haft den redan.
Citera
2008-01-08, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Gör svensexan till en trevlig dag med olika aktiviteter som de vet att han gillar eller vill prova på. Gör inte heller den klassiska tavlan att supa honom full det första ni gör. Hur ska han kunna ha trevligt om han är så full att han inte vet vad han heter. Dessutom kommer han inte att komma ihåg något.

Det finns ingen anledning att förnedra sina vänner vare sig på en svensexa eller i det vanliga livet.

Håller med här....
Den som förnedrar sin kompis är ingen kompis....Han/Hon är bara en jävla idiot....
Citera
2008-01-08, 13:22
Medlem
Charmas avatar
Min syster hade en möhippa som såg ut enligt följande:

Förmiddag: Fotografering till kalender hos proffesionell fotograf som hade alla möjliga klädutstyrslar i lite lagom sexig look till utlåning. Vi tjejer valde först ut 12 olika klädslar, en för varje månad tex midsommartjej i juni, tomteflicka i december osv. Kaldendern lämnades sen över till brudgummen under middagen. Funkar ju att göra motsvarande för killar också, tex en snygg pilotkostym, brandmannautrustning med bar överkropp osv.

Lunch: Hemma hos en av tjejerna.

Eftermiddag: Vidare till en park där ett företag som arrangerar olika aktiviteter hade satt ihop en femkamp, tex skidskytte på gräs (trickskidor i en utstakad bana och laserskytte på tavlor).

Efter det var det fixat så att den blivande bruden skulle måla en tavla i olja till som blivande man (och han gjorde samma sak på svensexan). Inget jätteseriöst, ingen av dem är någon konstnär på nåt sätt, och målandet tog ca 45 minuter, och tavlan skulle innehålla något som de förknippade med sin respektive.

Kväll: Badtunna, mat och festligheter.

Finns ganska mycket spännande att göra som dessutom sen går att spara som minne, tex vet jag en möhippa där de skrivit en låt åt tjejen. Melodin "fångad av en stormvind" och en egenskriven text som handlade om hennes blivande man. Sen fick hon sjunga och spela in en video i en "halvseriös" studio.

Håller med om att man bör skippa förnedringen. Jag skulle inte uppskatta det iaf.
Citera
2008-01-08, 13:31
Medlem
pang olufsens avatar
Fråga nån lokal boxningsklubb ifall han får sparras med nån Duktig jävel, sen massvis med sprit och rullstol.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in