2007-05-28, 02:25
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Slick
Du är inte så förtjust i, jaja.

Kanske lite intressanta vetenskapliga studier.

http://www.ssc.uwo.ca/psychology/faculty/rushton_pubs.htm
Vad har ras eller kön med mitt inlägg att göra? Jag har inte använd anekdotisk bevisning utan berättat en anekdot. Jag har inte heller dragit några slutsatser från mitt lilla och skeva urval.

Dessutom nämner jag inte IQ utan förmågan till råpluggning d.v.s. memorering av text d.v.s. något helt annat än IQ.
Citera
2007-05-28, 11:31
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Slick
Är det så rent generellt att kvinnor får MVG där en man får G-odkänt?

Att tjejer favoriserades när jag gick i skolan på 80 och början av 90-talet må vara, men att kvinnor favoriseras än idag tycker jag är mysko. Skulle vi inte bli ett jämställt samhälle, eller vad var meningen?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1070948,00.html

Så har det alltid varit och så länge tjejern räknas som svagare ömtåligare varelser, kommer det så att förbli.
Det borde vara dags att upptäcka att kvinnor oich tjejer också kan ta ansvar för sina handlingar och att man inte behöver dalta med dem.
Citera
2007-05-28, 17:43
Medlem
goodfellass avatar
Klart det är så. I högstadiet var det sjukt orättvist, det fanns brudar som knappt kunde snacka som fick bra betyg och jag som är bra på tex engelska fick sämre. Så jävla fel.
Citera
2007-05-29, 13:29
Medlem
M__s avatar
I 9an var vi 10 killar och 1 tjej som gick i träslöjd. Vem tror ni gjorde sämsta arbetet och blev klar sist men fick toppbetyg?
Citera
2007-05-29, 16:10
Medlem
AndreaS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M__
I 9an var vi 10 killar och 1 tjej som gick i träslöjd. Vem tror ni gjorde sämsta arbetet och blev klar sist men fick toppbetyg?

Man blir så arg.....Det är så fel. Läraren borde anmälas för tjänstefel.
Citera
2007-05-29, 16:42
Medlem
Det finns en stor grupp tjejer som är väldigt inställsamma hos lärarna, d.v.s de slickar röv + att tjejer över lag verkar favoriseras av vissa lärare. Tragiskt.
Citera
2007-05-29, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzespeien
Vad har ras eller kön med mitt inlägg att göra? Jag har inte använd anekdotisk bevisning utan berättat en anekdot. Jag har inte heller dragit några slutsatser från mitt lilla och skeva urval.

Dessutom nämner jag inte IQ utan förmågan till råpluggning d.v.s. memorering av text d.v.s. något helt annat än IQ.
Förlåt då.
Citera
2007-05-29, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pellepolis
Så har det alltid varit och så länge tjejern räknas som svagare ömtåligare varelser, kommer det så att förbli.
Det borde vara dags att upptäcka att kvinnor oich tjejer också kan ta ansvar för sina handlingar och att man inte behöver dalta med dem.
Ja, om det nu skall vara så jämställt i precis allt, så är det nog "dags" ja.
Citera
2007-05-29, 22:22
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M__

Haha, samma här.. När tjejerna gjort klart sina saker skjutsade läraren hem deras saker, så de skulle slippa bära hem dem. Vi killar fick alltid bära, för vi var ju killar. Men angående betygen... Vi hade fem tjejer i min grupp, alla fick 5r, sedan fanns det inga fler 5r att dela ut till oss killar. Klagade hos rektorn, en han kunde inget göra... Men det var inte bara i slöjden det funkade så, överallt där vi hade manliga lärare vart det samma sak.
Citera
2007-05-29, 22:56
Medlem
Rasputins peniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellepolis
Haha, samma här.. När tjejerna gjort klart sina saker skjutsade läraren hem deras saker, så de skulle slippa bära hem dem. Vi killar fick alltid bära, för vi var ju killar. Men angående betygen... Vi hade fem tjejer i min grupp, alla fick 5r, sedan fanns det inga fler 5r att dela ut till oss killar. Klagade hos rektorn, en han kunde inget göra... Men det var inte bara i slöjden det funkade så, överallt där vi hade manliga lärare vart det samma sak.

Kan bara hålla med om den rådande diskrimineringen i skolvärlden idag.
Sonen som väljer idrott som extraval och spelar/tränar fotboll i en av huvudstadens storklubbar ca 5ggr i veckan fick ngt förvånande bara G vid sin f:a betygsättning. Nåja, det är väl för att kunna höja senare trodde en naiv farsa.
Det visar sig att alla utom en av tjejerna ochså får G. Den enda som inte får G har nästan aldrig varit närvarande. En handfull av de övriga har mycket hög frånvaro och om de till äventyrs varit närvarande inte haft för tillfället adekvat utrustning osv.(Dessa tjejer är ett problem för de ambitiösa eleverna i alla ämnen)
Jag har vid samtal med huvudlärare och skolledning inte kunnat få någon tillfredsställande förklaring.
Numera börjar det gå upp för mig att duktiga killars betyg skall hållas nere så att "behövande flickor" kan få dessa istället!

"Baby take your teth out
It´ll be fine
Baby take your teth out
There aint nothing left to talk about" F.Z.
Citera
2007-05-29, 23:23
Medlem
fizzles avatar
Inte långt ifrån alla i min klass fick högsta betyg i Gymnastik. Dock kunde ju bara max 3-4 av 11 tjejer hålla denna standard, även fick de andra lika högt betyg.

Tjejer som hoppar pga mensverk, säger bara att jag kan trycka upp den i röven på er så får ni annat att tänka på.
Tjejer som inte har någon förmåga att kontrollera kroppen ex. sparka på en fotboll, kasta en boll, slå med ett racket UTAN att se handigkappad ut.
Citera
2007-05-29, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Glas
Som några redan har sagt, manliga lärare vill inte verka sexistiska och kvinnliga lärare hatar unga män.

Jag fick alltid en känsla av att lärarna från början var inställda på att ge killar ett lågt betyg - sen var man tvungen att överbevisa dem om sin kompetens genom att sätta väldigt höga poäng på prov och göra proffsiga arbeten. Detta gällde alla kurser utom de naturvetenskapliga, och där var ju oftast betyget baserat på provresultat som inte kunde manipuleras särskilt mycket åt nåt håll.

He he. Alla vet hur man gör för att får bra betyg i gymnasiet. Man ser till att inleda varje kurs med en ny lärare med att hålla sig jävligt lugn och sansad och skriva högt på första uppsatsen eller skrivningen. När man väl blivit inföst i MVG-fållan kan man slappa lite. De ger ofta bättre betyg för att de vet att man har förmågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in