Citat:
Ursprungligen postat av pellepolis
Haha, samma här.. När tjejerna gjort klart sina saker skjutsade läraren hem deras saker, så de skulle slippa bära hem dem. Vi killar fick alltid bära, för vi var ju killar. Men angående betygen... Vi hade fem tjejer i min grupp, alla fick 5

r, sedan fanns det inga fler 5

r att dela ut till oss killar. Klagade hos rektorn, en han kunde inget göra... Men det var inte bara i slöjden det funkade så, överallt där vi hade manliga lärare vart det samma sak.
Kan bara hålla med om den rådande diskrimineringen i skolvärlden idag.
Sonen som väljer idrott som extraval och spelar/tränar fotboll i en av huvudstadens storklubbar ca 5ggr i veckan fick ngt förvånande bara G vid sin f:a betygsättning. Nåja, det är väl för att kunna höja senare trodde en naiv farsa.
Det visar sig att alla utom en av tjejerna ochså får G. Den enda som inte får G har nästan aldrig varit närvarande. En handfull av de övriga har mycket hög frånvaro och om de till äventyrs varit närvarande inte haft för tillfället adekvat utrustning osv.(Dessa tjejer är ett problem för de ambitiösa eleverna i alla ämnen)
Jag har vid samtal med huvudlärare och skolledning inte kunnat få någon tillfredsställande förklaring.
Numera börjar det gå upp för mig att duktiga killars betyg skall hållas nere så att "behövande flickor" kan få dessa istället!
"Baby take your teth out
It´ll be fine
Baby take your teth out
There aint nothing left to talk about" F.Z.