2007-05-16, 13:58
Bannlyst
http://www.kvp.se/nyheter/1.681836

Tycker det låter som en god idé. Varje gång jag passerar någonstans där jag vet att någon omkommit tänker jag på det. Att se röda kors där skulle definitivt få mig att haja till. Men jag undrar hur det skulle kännas om det vore en anhörig eller nära vän..
Citera
2007-05-16, 14:22
Medlem
blohs avatar
Jag tycker också att det låter som en bra idé, kanske får någon av oss fartdårar att sakna ner för en stund. Dock tror jag att man blir avtrubbad om det kommer upp förmånga kors, som med allt annat.

Att se ett kors som tillhör en anhörig tror jag inte skulle kännas så himla konstigt, man vet ju redan att en anhörig har omkommit där. Se det som en ful gravsten ? Men då har jag ingen nära anhörig som har omkommit i en krock eller liknande så jag ska nog itne uttala mig.
Citera
2007-05-18, 12:17
Medlem
Krafses avatar
Röda kors längs vägarna, reagerar ni?

Nej, inte direkt. Jag ser skiten och tänker "jaja, här har nån dum jävel kört ihjäl sig", hoppas inte något djur skadar sig på korset, högst osannolikt men man vet aldrig, sen har jag glömt av det tills nästa gång jag ser det. Sänker knappast hastigheten för att någon annan klantat till sig.
Citera
2007-05-18, 12:26
Medlem
locmans avatar
känns som att de kan finnas risk att en del förare kan bli illa till mods pga dessa kors o detta ger felaktig effekt istället!?
Citera
2007-05-18, 12:34
Medlem
Balkongståarns avatar
De som skulle behöva skrämmas av dessa kors kommer inte att bry sig, eftersom de ser sig själva som odödliga.
Citera
2007-05-18, 13:33
Medlem
marimekkos avatar
Ja varför inte. Men det bästa är att bygga bort farliga vägar som man gjorde förr i tiden, något som Vägverket dock helt övergivit.
Det finns EU-bidrag att söka till vägarna, men gör Sverige det? Näää, trots att våra vägar är sämst i europa...
Citera
2007-05-19, 22:32
Medlem
rebbans avatar
Seagerar inte så mycket.
Funderarde mest på vem som kan ha satt upp dom.
Citera
2007-05-19, 22:57
Medlem
puberts avatar
Som balkongståarn påpekade, dom fartdårar som denn åtgärd främst skulle riktas emot lär inte ta åt sig.

Unga killar i en häftig bil på landsvägen kan bara inte dö. Ser dom ett kors så är det någon klantskalle som kört ihjäl sig, sånt händer inte dom. Dom kan ju hantera bilen.
Citera
2007-05-19, 23:32
Medlem
HarryHarry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pubert
Unga killar i en häftig bil på landsvägen kan bara inte dö. Ser dom ett kors så är det någon klantskalle som kört ihjäl sig, sånt händer inte dom. Dom kan ju hantera bilen.

Kunde inte sagt det bättre själv
Citera
2007-05-19, 23:57
Medlem
DoubleWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pubert
Som balkongståarn påpekade, dom fartdårar som denn åtgärd främst skulle riktas emot lär inte ta åt sig.

Glockrent.

Personligen skulle jag tro att jag hade hamnat i Polen eller Juggeland, där detta är vanligt...

Visst, man kanske skulle hajja till första gången, men sedan skulle det bara smälta in i landskapsbilden och filtreras bort som onödig information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in