2007-05-16, 10:40
Medlem
Krafses avatar
Varför i helvete finns det aldrig på 2 taktarna? Någon annan som stör sig på det?
Jag menar, hur svårt är det egentligen att göra det, finns alltid plats och borra fyra hål och stoppa i 2 stift är väl fan inte så svårt. Fan vad sur jag blir på detta.
Det finns ofta ett enormt spelrum som gör att kanalerna hamnar fel, varför bryr de sig inte? Jag menar vad i helvete, det är 2007, inte 1814. HALLÅÅÅÅÅÅÅÅ! Era jävla cp'n, sätt styrstift mellan cylindern och blocket NU! Fan vad trött jag blir alltså.
Citera
2007-05-16, 10:47
Medlem
Styrbjörns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Varför i helvete finns det aldrig på 2 taktarna? Någon annan som stör sig på det?
Jag menar, hur svårt är det egentligen att göra det, finns alltid plats och borra fyra hål och stoppa i 2 stift är väl fan inte så svårt. Fan vad sur jag blir på detta.
Det finns ofta ett enormt spelrum som gör att kanalerna hamnar fel, varför bryr de sig inte? Jag menar vad i helvete, det är 2007, inte 1814. HALLÅÅÅÅÅÅÅÅ! Era jävla cp'n, sätt styrstift mellan cylindern och blocket NU! Fan vad trött jag blir alltså.

Gör det själv då. Hur jävla svårt är det??!!
Citera
2007-05-16, 10:53
Medlem
atms avatar
Vad är det för motor du grejar med?
Citera
2007-05-16, 10:55
Medlem
Krafses avatar
Det är ganska svårt ja, eftersom det finns ett spel på många mm så måste cylindern ligga exakt rätt i blocket, och hur ska jag då kunna märka upp var det ska borras?
Vad jag menar är att det vore väldigt bra om alla block och cylindrar hade stift så det inte går att sätta cylindern fel.

Dessutom, om man har plockat av cylindern och sedan sätter tillbaks den igen, då är risken väldigt stor att cylindern sitter annorlunda än den gjorde innan, vilket kan sabba inkörningen då kolven trycker mer åt ett annat håll än den gjorde innan.
Citera
2007-05-16, 10:56
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atm
Vad är det för motor du grejar med?
Alla möjliga, ingen specifik för just denna tråden men det stör mig väldigt mycket..
Citera
2007-05-16, 16:43
Medlem
Avva66s avatar
Ja du kan ju vrida cylindern motsvarande frigången i hålen, men hade det varit ett problem så hade tillverkaren redan satt i styrpinnar.

Och det gör dom inte i onödan, all bearbetning kostar pengar.
Förresten, sitter det inte ibland styrhylsor på pinnbultarna? Det har jag sett på vissa motorer.
Citera
2007-05-16, 23:16
Medlem
Krafses avatar
Åfan, det har aldrig jag sett, men nu har jag ju iofs inte skruvat på så förfärligt många motorer så jag har väl missat det.
Men det var minsann bra sagt du, ska testa det någon gång. Är ju bara att svarva till 2 st tunna rör som sitter över pinnbulten, att jag aldrig tänkt på det innan. Det ska minsann provas.
Citera
2007-05-18, 19:12
Medlem
Avva66s avatar
Tittar man på större motorer så är det mer vanligt med styrningar.
Men vanligtvis så tar man inte isär en motor om man inte byter kolvringar samtidigt.
Då gör det ju inget.
Men visst, en moppe får ju utstå en hel del "onödig" skruvning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in