2007-05-15, 22:51
Medlem
Stingerays avatar
Hejsan!
Har ett litet problem som jag skulle behöva lite hjälp med.
Jo de e så att jag har köpt ny dator osv , med ett Geforce 7900GTX med Video-Out och Video-In (i fronten) S-Video är det.

Så då tänkte jag kan jag använda mig av detta o koppla in VHS spelaren till Video-In o göra gamla VHS Band som man e rädd om till Digitalt ?

Isf vad behöver jag för program?

Tack på förhand.
Citera
2007-05-15, 23:00
Medlem
Zebraspankers avatar
.. man kan göra det i Movie Maker, annars finns också Adobe Premiere som fungerar till det.
Citera
2007-05-15, 23:31
Medlem
Stingerays avatar
har provat me både premiere o movie maker , troligtvis e väll problemet att ja e trög bara , men om de finns nån vänlig själ som kan hjälpa mej vore det super
Citera
2007-05-15, 23:40
Medlem
Zebraspankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stingeray
har provat me både premiere o movie maker , troligtvis e väll problemet att ja e trög bara , men om de finns nån vänlig själ som kan hjälpa mej vore det super

Är du säker på att det går att koppla via VHS-spelaren? Har du installerat drivrutiner för TV-in?
Citera
2007-05-15, 23:44
Medlem
Stingerays avatar
Ja asså saken är ju den att jag har lyckats förr , då körde ja vanliga vhs videokameran via komposit in , o nu tänkte ja bara använda s-video in , (sitter 2 ingångar i fronten) då använde jag XP o sen windows media center , dock så kör jag Vista nu , o så prova ja medi center där med men då hitta jag inget alternativ där ja kunde välja s-video eller komposit in som källa , vilket e mkt lustigt
Citera
2007-05-16, 00:52
Medlem
Zebraspankers avatar
Det ska fungera ju...
.. i alla fall om du har installerat drivisar för TV-in/out. Då ska enheten som du spelar in ifrån alltid finnas med i listan om du har alla kablar ikopplade och alla saker påslagna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in