2007-05-16, 15:47
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av words of mind
Men det värsta är ju att man alltid klickar på dom i hopp om att det är något intressant. Men det är bara samma sak. Och allt fb'are som svarar har att komma med är bara vilda gissningar! Tycker då isof. att det vore bättre att fråga "Hur ska jag få hon att veta att jag är intresserad av henne" eller typ "Hjälp mig att ragga upp hon" för det är väll det som är poängen med dessa trådar ? haha..
Du har alltså läst varenda en vad de trådarna? Och ingen av dem har varit intressant? Du börjar inte se ett mönster...? Uppenbarligen är ju oddsen att det ska vara något "intressant" (vad nu det är...) mycket små, så du kan ju lika gärna skita i att läsa de trådarna i fortsättningen.
Citera
2007-05-17, 15:07
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Nej, varje situation i dessa trådar är faktiskt individuell. Öven om de kan handla om samma sak så är det två helt olika människor vars chanser diskuteras utifrån helt olika förutsättningar.

Frågeställarna är oftast helt lost och har förmodligen ingen annan att ställa sin fråga till, annars skulle de väl inte skapa en flashback-tråd.
Citera
2007-05-17, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av k4r4t3k4n4k4s
Nej, varje situation i dessa trådar är faktiskt individuell. Öven om de kan handla om samma sak så är det två helt olika människor vars chanser diskuteras utifrån helt olika förutsättningar.

Frågeställarna är oftast helt lost och har förmodligen ingen annan att ställa sin fråga till, annars skulle de väl inte skapa en flashback-tråd.

Fast är inte det samma sak med "Mitt förhållande krisar"-trådar? Alla är unika med sina problem, men ändå funkar det kalas. Vad är skillnaden mot "Gillar hon mig-trådar"?
Citera
2007-05-17, 15:42
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njurpaj
Fast är inte det samma sak med "Mitt förhållande krisar"-trådar? Alla är unika med sina problem, men ändå funkar det kalas. Vad är skillnaden mot "Gillar hon mig-trådar"?
Bra fråga. Personligen ogillar jag sättet att bunta ihop olika frågeställningar så eftersom de unika förutsättningarna från fall till fall trivialiseras, men huruvuda det är bättre för forumet kan jag inte riktigt bedöma.
Citera
2007-05-17, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av k4r4t3k4n4k4s
Bra fråga. Personligen ogillar jag sättet att bunta ihop olika frågeställningar så eftersom de unika förutsättningarna från fall till fall trivialiseras, men huruvuda det är bättre för forumet kan jag inte riktigt bedöma.

Problemet är att jag tycker forumet drunknar i dessa trådar, de andra frågeställningarna hamnar i skymundan. Enligt det jag läst i "Mitt förhållande är lika stabilt som WTC 9/11" funkar allt kalasbra där, folk kan tillsammans stötta varandra och man kan lättare ta del av andras erfarenheter. Samma sak borde kunna gälla i den nya "Vill hon ligga"tråden...
Citera
2007-05-23, 12:44
Bannlyst
Bump. Vad händer?
Citera
2007-05-23, 13:59
Medlem
Den bästa lösningen jag har sett på olika diskussionsforum (även här på FB) när det gäller hur man ska behandla ämnen av "personlig karaktär" är att helt enkelt skapa ett eget underforum för dem.

Här på FB har vi t ex uppdelning av Psykologi med en underavdelning som heter "Psykakuten" för personliga frågor som inte intresserar alla men som tar upp väldigt mycket plats.

Så skapa helt enkelt ett underforum som heter "Relationsakuten" eller något liknande som ger utrymme åt alla som vill ha diskussioner om någon är intresserad av dem eller inte.

På dessa sätt ger man alla som vill en egen tråd att beskriva sitt problem på ett överskådligt sätt, samtidigt som folk som är ointresserade av såna trådar slipper läsa dem såvida de inte lider av tvångstankar.
Citera
2007-05-23, 15:31
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njurpaj
Bump. Vad händer?

Tja intresset verkar inte vara så stort för några förändringar alls. Jag är inte emot att se över och göra saker men ser inte heller så stort intresse från användarna.

Jag känner nog att vi inte behöver bunta ihop alla jag vill ha råd trådar men kanske en ihopbuntad tråd jag vill ha råd angående både förhållanden och om hon/han är intresserad. Så kan man posta där om man vill men det är inte förbjudet med egna trådar.

edit: Jag skapade en tråd vi får se hur det går.

Jag vill ha råd gällande relationer, intresse, flirt m.m. [Skriv gärna här då /Mod]
Citera
2007-05-23, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ond Genetiker
Den bästa lösningen jag har sett på olika diskussionsforum (även här på FB) när det gäller hur man ska behandla ämnen av "personlig karaktär" är att helt enkelt skapa ett eget underforum för dem.

Här på FB har vi t ex uppdelning av Psykologi med en underavdelning som heter "Psykakuten" för personliga frågor som inte intresserar alla men som tar upp väldigt mycket plats.

Så skapa helt enkelt ett underforum som heter "Relationsakuten" eller något liknande som ger utrymme åt alla som vill ha diskussioner om någon är intresserad av dem eller inte.

På dessa sätt ger man alla som vill en egen tråd att beskriva sitt problem på ett överskådligt sätt, samtidigt som folk som är ointresserade av såna trådar slipper läsa dem såvida de inte lider av tvångstankar.

Detta tycker jag låter alldeles utmärkt. Ett "relationsakuten" blir både mer överblickbart, och lämnar R&S att diskutera andra frågor i. Funkar det i psykdelen måste det ju funka här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in