2007-05-15, 04:41
Medlem
FlashyBackys avatar
Borde man inte behöva välja kvinna eller man på Flashback när man registrerar sig eller är registrerad? Det spelar inte alltid roll i diskussioner, men det kan vara intressant att veta om det är en man eller kvinna man diskuterar med. (Vet att det är mest män på Flashback, men det finns väl några kvinnor också). Så därför bör det väl stå under ens avatar eller något, om man är man eller kvinna?
2007-05-15, 04:46
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBacky
Borde man inte behöva välja kvinna eller man på Flashback när man registrerar sig eller är registrerad? Det spelar inte alltid roll i diskussioner, men det kan vara intressant att veta om det är en man eller kvinna man diskuterar med. (Vet att det är mest män på Flashback, men det finns väl några kvinnor också). Så därför bör det väl stå under ens avatar eller något, om man är man eller kvinna?

Öh...förtar inte det en hel del av tanken med ett diskussionsforum där folk hellre blir bedömda för sina åsikter istället för kön, utseende eller ålder?
Tänk igenom detta en gång till!
2007-05-15, 04:47
Medlem
dallassallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Öh...förtar inte det en hel del av tanken med ett diskussionsforum där folk hellre blir bedömda för sina åsikter istället för kön, utseende eller ålder?
Tänk igenom detta en gång till!
Jo, men det ska ju vara frivilligt. Jag ser inget problem i att annu ett alternativ kan laggas in under personlig information.
2007-05-15, 04:56
Medlem
nat0ns avatar
oftast kan man ju räkna ut vad för kön personen har med hjälp av namn, avatar, signatur och allmänt rykte. endast i ett fåtal fall jag blivit överraskad när jag fått veta att en person är av ett annat kön än jag trodde.
men visst om funktionen är lätt att lägga till, varför inte så länge det är frivilligt!
2007-05-15, 11:37
Medlem
micaeles avatar
Den information som finns idag räcker gott och väl till, och är fullt tillräcklig för att diskussionsklimatet skall bli bra.
Vill man meddela sitt kön kan man göra det i inlägg, där det känns nödvändigt, eller i sin signatur.
2007-05-15, 11:39
Medlem
LadyTieras avatar
detta har redan diskuterats ett antal gånger så jag låser denna

Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här