2007-05-14, 14:22
Medlem
slarvers avatar
Hej gott folk.

Blev riktigt sugen på att köpa en ny jeansj-acka häromdan och nämde detta för en polare som jag tycker har koll på det mesta inom mode och fashion.
Och han sa det att jeans-jackor är ute, och det är få som köper en jeans-jacka nu, däremot är jeans-skjortor inne nämde han, hallå jag skulle aldrig dra på mig en jeans-skjorta så ens om jag skulle fått betalt för det, får mig och tänka på när morsan köpte jeans-skjortor på Rabbit (ni som inte vet det det så hette JC´s barn avdelning Rabbit för många år sedan) och tvingade på mig för att jag skulle vara fin i småskolan.

Hursom helst så kikade jag lite på jeans-jackor nu när jag var i stan senast och döm om min förvåning så var det svårt att hitta dessa jeans-jackor och JC hade endast 1st hängandes.

Så jeans-jackor tillhör inte de tidlösa plaggen, så som Jeans för övrigt, Converse allstar dojjor, lovikavantar etc. plagg som alltid funkar....
Citera
2007-05-14, 15:37
Medlem
chekiuss avatar
Jeansjackan - död
Jeansskjortan - död

Din kompis har fel. Jeansskjortan var "inne" för lite mer än ett år sedan, dock blev den aldrig långvarig.
Citera
2007-05-14, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slarver
Så jeans-jackor tillhör inte de tidlösa plaggen, så som Jeans för övrigt, Converse allstar dojjor, lovikavantar etc. plagg som alltid funkar....

Jo, de tillhör de tidlösa plaggen i så motto att de är plagg som ALDRIG funkar. Man kan ha dem när som helst eftersom det alltid är lika fel att ha dem.
Citera
2007-05-14, 15:47
Medlem
Androass avatar
Se bara vilka de är som brukar plaggen, tjackpundare och annat fint folk
Citera
2007-05-14, 15:49
Medlem
Jag tycker jeansjacka är ett helt OK plagg. Helt beroende på vad för typ av jeansjacka det är.
Citera
2007-05-14, 15:50
Medlem
von Schmerzs avatar
Om man slitar av ärmarna och klistrar (OBS, ej syr) fast tygmärken med sina favorithårdrocksband har man det ultimata sommarplagget: Den Tyska Thrashvästen! Kombineras den med pilotbrillor och några burkar solvarm fulöl är man kung i sommarnatten.

Citera
2007-05-14, 15:51
Medlem
aeons avatar
Begravde min gamla Lee jeansjacka häromåret, och kommer aldrig införskaffa en ny. Känns verkligen som om jeansjackan har haft sin tid och nu bör kasseras och brännas
Citera
2007-05-14, 15:57
Medlem
ChristianXs avatar
Visst är jeansjackan tidlös. En pundare har alltid sett ut som en pundare. Skönt att någonting är tryggt och statiskt.
Citera
2007-05-14, 16:03
Medlem
jumpcuts avatar
Enligt bland annat Café så är jeansjacka/skjorta helt rätt i sommar ju... Hjälp!
Citera
2007-05-14, 16:33
Medlem
V-rocks avatar
HAr det egentligen någonsin varit inne med jeansjacka?

Minns att jag hade nån sån under uppväxten på 90-talet, den hade fårliknande foder och gick inte att stänga för att blixtlåstet var paj, har för mig att morsan fått den av nån kompis...

jävlar vad jag hatade den jackan...

Såg att nån av filip och fredrikarna använde jenasjacka i 100 höjdare och blev chockad, även om dom inte klär sig någe vidare så borde dom ju ha vett att undvika jeans jacka.
Citera
2007-05-14, 16:41
Medlem
polyesterpams avatar
Men jeansjackor är faktiskt inte bara stentvättade puffighetsspektakel på Norrköpings lodisar.

Det är ju som att säga: "Vad tycker du om stövlar på kvinnor?" "Neeeej, buuuh, fan vad fult, alla pundarkärringar har ju alltid snedtrampade platta åttiotalsstövlar".

Det finns en jävla massa olika modeller och tvättar. Jag tycker inte man ska avfärda jeansjackan så ledigt och lätt.
Citera
2007-05-14, 16:48
Medlem
V-rocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polyesterpam
Men jeansjackor är faktiskt inte bara stentvättade puffighetsspektakel på Norrköpings lodisar.

Det är ju som att säga: "Vad tycker du om stövlar på kvinnor?" "Neeeej, buuuh, fan vad fult, alla pundarkärringar har ju alltid snedtrampade platta åttiotalsstövlar".

Det finns en jävla massa olika modeller och tvättar. Jag tycker inte man ska avfärda jeansjackan så ledigt och lätt.

Nja, tycker nog man kan göra det, finns det egentligen någon sort av jeansjacka förutom pundar varianten som varit populär och vida såld? Har faktiskt aldrig sett någon under hela mitt liv.

Appropå stövlar på tjejer så är ju det ashett, aldrig hört om dessa fördommar innan...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in