Citat:
Ursprungligen postat av Masse112
Hej!
Har stött på ett litet problem med en kompis dator. När man startar datorn så just efter att windows xp-bilden dyker upp och den börjar ladda windows så kommer det en ruta där det står "no signal detected" och så startar den om igen. Detta kan ibland pågå 7-8 gånger och ibland flera timmar innan man slipper in i datorn. Detta började efter att han installerade f-secure men det kan ju vara ett sammanträffande bara. Men det som är konstigt är jag inte kan starta upp den i felsäkert läge heller. Och när jag bläddrade runt i biosen så märkte jag bland annat att ingen cd-station fanns tillgänglig. Alltså det gick inte att välja att man bootar från cd.
Vad skall man göra? Fundera om man skulle uppdatera grafikkortets drivrutiner men man borde ju ändå slippa in i felsäkert läge fast drivrutiner krånglar. Det konstiga är ju att man nog slipper in i datorn bara man orkar vänta en timme.
Nån som stött på samma problem??
Det låter onekligen som att något i datorn fysiskt glappar. Typ hårdddisk, cd, etc. Jag är inte kung på området men kolla i datorn och se till så att alla kablar sitter där dom ska och inte sitter löst etc. hade ett problem på en gammal dator där HD kabeln glappade, sabbade asmycket i windows booten samt minnet på HD:n.
När jag tänker efter så är det samma sak som står på min skärm när datorn dör/stängs av. Men det är nog inte så viktigt med tanke på att det dyker ju upp om datorn startas om. Ja ni fattar, jag bara spånar.
hoppas det hjälpte.