Citat:
Ursprungligen postat av Masse112
Hej!
Har sttt p ett litet problem med en kompis dator. Nr man startar datorn s just efter att windows xp-bilden dyker upp och den brjar ladda windows s kommer det en ruta dr det str "no signal detected" och s startar den om igen. Detta kan ibland pg 7-8 gnger och ibland flera timmar innan man slipper in i datorn. Detta brjade efter att han installerade f-secure men det kan ju vara ett sammantrffande bara. Men det som r konstigt r jag inte kan starta upp den i felskert lge heller. Och nr jag blddrade runt i biosen s mrkte jag bland annat att ingen cd-station fanns tillgnglig. Allts det gick inte att vlja att man bootar frn cd.
Vad skall man gra? Fundera om man skulle uppdatera grafikkortets drivrutiner men man borde ju nd slippa in i felskert lge fast drivrutiner krnglar. Det konstiga r ju att man nog slipper in i datorn bara man orkar vnta en timme.
Nn som sttt p samma problem??
Det lter onekligen som att ngot i datorn fysiskt glappar. Typ hrdddisk, cd, etc. Jag r inte kung p omrdet men kolla i datorn och se till s att alla kablar sitter dr dom ska och inte sitter lst etc. hade ett problem p en gammal dator dr HD kabeln glappade, sabbade asmycket i windows booten samt minnet p HD:n.
Nr jag tnker efter s r det samma sak som str p min skrm nr datorn dr/stngs av. Men det r nog inte s viktigt med tanke p att det dyker ju upp om datorn startas om. Ja ni fattar, jag bara spnar.
hoppas det hjlpte.