2007-05-14, 01:49
Medlem
brödrosts avatar
Har suttit och meckat hela kvällen för att få xfce's terminal att få "äkta" genomskinlig bakgrund. Composite verkar fungera, eftersom jag kan få inaktiva fönster och liknande att bli transparenta genom att använda xfces egna inställningsprogram (compositortabben under window manager tweaks).

Har uppdaterat till senaste Terminal som ska stödja äkta transparens, men kan bara välja att få fejkad transparens, en färg eller en bild som bakgrund.

Någon idé?

För övrigt kan jag verkligen rekommendera xfce, smidig och snygg fönsterhanterare som gör vardagsdatoriserandet till en fröjd.
Citera
2007-05-14, 21:18
Medlem
nxstys avatar
Varför inte använda gnome-terminal istället? Den använder sig av composite automatiskt om det finns tillgängligt.
Citera
2007-05-15, 09:37
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brödrost
För övrigt kan jag verkligen rekommendera xfce, smidig och snygg fönsterhanterare som gör vardagsdatoriserandet till en fröjd.
Word!
Citera
2007-05-16, 23:06
Medlem
brödrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nxsty
Varför inte använda gnome-terminal istället? Den använder sig av composite automatiskt om det finns tillgängligt.

Ja det kanske vore något, men är så förtjust i xfce att jag helst vill lära mig använda de program som ingår.

Fast i slutändan är ju inte transparens något användbart, tvärt om... Lekt lite med transset och xfce's compositeinsällningar och insett att det blir snyggt, men sämre för användarvänligheten, blir "för mycket".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in