Det uppstår mycket missförstånd idag angående "Dubstep" framför allt hos dom yngre, speciellt hos dom som i princip bara har hört Skrillex, Cookie Monsta (stavning) Datsik och liknande.
"Riktig" Dubstep låter inte i närheten av den typen av musiken, en hel del tror att Dubstep handlar om ett fett drop, och en massa tokiga ljud som låter som robot-elefanter som sågar ner skyskrapor med Diamant-motorsågar, vilket inte alls är sant. Dubstep startade sent 90-tal i London, och är långt ifrån den musiken som folk lyssnar på idag. Många har inte ens hört den här typen av musik.
Ett bra exempel på Dubstep ( i min åsikt ) är artister som Sukh Knight, Skream, Benga, Mensah.. mm.
Mensah - Not a shy gyal
Skream - Memories of 3rd base
Sukh Knight - Faith
Sukh Knight - Knightlife
Jag kan göra denna lista rätt lång, men ni kan ju kolla in dessa låtar om ni inte har hört dom. Det här är öröngodis för mig och det är sånt här som jag mixar i första hand om jag får välja själv.
Jag kan komma med fler exempel om ni önskar, eller så kan ni kolla in min "Sukh Knight mix" på min youtube kanal.
www.youtube.com/xecila
I hope you'll enjoy it! (:
Och för er som tror att jag dissar Skrillex, det gör jag inte! jag är ett fan av hans musik också, men anser det inte som Dubstep!
Peace!