Citat:
Ursprungligen postat av ztlohnierb
Även om jag håller med er att musikstilarna är så fruktansvärt annorlunda så tycker jag faktiskt att det är bra att ha en stor gemensam tråd. Då jag själv kan uppskatta både "ny" och "gammal" dubstep. Men på senare tiden verkar det som det har pumpats in en massa existenz14-åringar som länkar varenda electrolåt med en wob eller tung bas i.
Alla gillar olika, man kan inte gilla exakt samma sorts musik. Dock borde
fladdermask och
lira inrikta sig mer till
https://www.flashback.org/t1634468
Hipster som jag är så sticker det i ögat när du beskriver de olika stilarna som "ny" och "gammal". Den "gamla" är ju knappast utdöd på något sätt, det har ju bara tillkommit den nya förgreningen, men jag förstår vad du menar
Jag tycker kanske att det är lite väl onödigt att göra en helt ny tråd för att separera på stilarna. Vissa låtar kan ju vara hårfina vart man isåfall ska posta, och den här befintliga svämmar ju inte över av inlägg direkt. Man ser ju dessutom ofta redan på namnet vad för slags musik det är. Personligen undviker jag att klicka på länkar av typen: "Dj PARTY!! - RihANNa^ (DUBSTEP REMIX) *FILTHY*. Men om andra är intresserade att klicka så får de väl göra det om de vill, så länge som de respekterar genren vilket många bommar på.
Mer än hälften av alla "lyssnare" skulle troligtvis inte ha en aning om vad det är i låtarna som gör att det klassificeras som dubstep om man skulle droppa en sådan fråga. Att just dessa spyr ut sig en massa åsikter om ditten och datten som de inte har en aning om gör att man ibland blir smått irriterad.
Menmen... låt oss nu alla sätta oss ner runt lägerelden, hålla varandras händer och sjunga på anti war dub.