Måste tipsa om en finsk snubbe som jag hittade på myspace, Late*. Har inte hittat något annat (torrents alltså) så om någon kanske kan peka i rätt riktning för det vore det grymt. Annars verkar det som att dubstep-scenen i Finland är en av de bättre, bolaget** som Late ligger på verkar ha en del schyssta akter.
Fan va trevligt med lite tips om fler artister. Jag har precis fattat tycke för
den här typen av musik. Har lyssnat på burial i några månader nu och är helt såld.
Hej.
Dubstep har kommit ur mina högtalare ett tag nu. Men har inte så mycket. Laddat ner lite gratis mixer och lite lösa låtar och något album. Någon som har tips på bra dubstep i stil med Vex'd?
Såg att någon nämnde Rusko. Hans dubbeltolva Babylon: Volume One och speciellt låten Cockney Thug är otroligt tung. Här samplas en svinsur Alan Ford in från filmen Snatch där han spelar Brick Top. Jag tror det är så i alla fall...
Digital Mystikz, bestående av Coki och Mala, borde också kollas upp. De har flera grymma tolvor ute. De har kört på sedan 2004 och har en del släpp i bagaget.
En annan veteran inom dubstep är Mark One (MRK1). Hans One Way från -04 är ett juste album med ett par tre låtar där mc's lägger verser över beatet. Inte helt vanligt...