2011-12-04, 00:26
Medlem
FredagsMyspyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddaviddamerau
Och vad gör du i en dubsteptråd om du inte gillar genren? Smart kille du måste va asså..
Mata inte trollet!
Men jag måste vara ärlig, jag håller med han. Låten var verkligen tråkig, seg bas, konstiga opassande sounds. Visst, andra droppet då vocals kom in var okej. Fast början sög verkligen hårt.

Sorry, men gör inge mera musik :S
Citera
2011-12-04, 01:41
Medlem
dok.s avatar
Citat:
Och vad gör du i en dubsteptråd om du inte gillar genren? Smart kille du måste va asså..
jag gillar inte brostep
Citera
2011-12-04, 11:29
Medlem
ztlohnierbs avatar
En liten samplingsfråga här då

Afghan Headspin - Stand Up
http://www.youtube.com/watch?v=Rvl7x5fPM-0

Var är det jag känner igen detta ifrån? Ljudet som är i bakgrunden genom hela låten men börjar 17 sekunder in.
Citera
2011-12-04, 13:46
Medlem
Fourtwosixs avatar
Citat:

Antagligen samma som jag, för dubsteppen, inte douchebagsteppen.
Välproducerat dock, men platt och tråkigt. Väldigt mycket pre-sets och "how-to".
Lite som ett textbook-exempel på hur man gör en youtubehit. Vilket inte är något positivt.
Citera
2011-12-04, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fourtwosix
Antagligen samma som jag, för dubsteppen, inte douchebagsteppen.
Välproducerat dock, men platt och tråkigt. Väldigt mycket pre-sets och "how-to".
Lite som ett textbook-exempel på hur man gör en youtubehit. Vilket inte är något positivt.

Tuff kritik, men de är bara bra tycker jag. Skrev inte de förut, men detta är den första dubsteplåten vi har proddat, någonsin. Så eran härliga kritik ger bara energi till att bli bättre. Och du som skrev att vi ska sluta kan ju bara gå å slänga dig i väggen, helt ärligt, för de är något som aldrig kommer hända.

Känns som alla är en bunt avundsjuka hatare om jag ska ge kritik tillbaka.
Senast redigerad av ddaviddamerau 2011-12-04 kl. 15:43.
Citera
2011-12-04, 16:49
Medlem
Citat:
Och du som skrev att vi ska sluta kan ju bara gå å slänga dig i väggen, helt ärligt, för de är något som aldrig kommer hända.
Vissa tycker att antingen har man det eller så har man det inte , när det kommer till musikproddning.
Och det hör man oftast på artisters tidigare verk.
Men vissa tycker också som du, att man måste börja någonstans, som är ,till viss del, sant.

Citat:
Tuff kritik, men de är bara bra tycker jag.
Måste bara fråga om varför du skulle behöva ge kritik till folk som har gett dig kritik?
Och du uppskattade dessutom att få kritik.
Känns väldigt irrelevant för denna tråd.
Citera
2011-12-04, 17:11
Medlem
FredagsMyspyss avatar
Citat:
Tuff kritik, men de är bara bra tycker jag. Skrev inte de förut, men detta är den första dubsteplåten vi har proddat, någonsin. Så eran härliga kritik ger bara energi till att bli bättre. Och du som skrev att vi ska sluta kan ju bara gå å slänga dig i väggen, helt ärligt, för de är något som aldrig kommer hända.

Denna tråd var fylld med kärlek gentemot den vackra genren dubstep och alla des subgenres. Tills din smutsiga musik, nu när du ber om kritik och säger att du endast tar det positivt slängar du smuts på oss?

OT: Kan inte sluta lyssna på Borgore, skön, grov rapstep(?).
http://grooveshark.com/#/s/Ice+Cream/3pROHS?src=5
Citera
2011-12-04, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredagsMyspys
Denna tråd var fylld med kärlek gentemot den vackra genren dubstep och alla des subgenres. Tills din smutsiga musik, nu när du ber om kritik och säger att du endast tar det positivt slängar du smuts på oss?

OT: Kan inte sluta lyssna på Borgore, skön, grov rapstep(?).
http://grooveshark.com/#/s/Ice+Cream/3pROHS?src=5

Jag ger och tar hur mycket jag vill och med det menar jag att jag blir triggad av er kritik samtidigt som jag säger vad jag tycker om den. Och jag har inte slängt någon smuts, de va isåfall du som tog åt dig av min ärlighet. Som jag skrev, jag ger och tar, lev med det.
Citera
2011-12-04, 17:55
Medlem
FredagsMyspyss avatar
Citat:
Jag ger och tar hur mycket jag vill och med det menar jag att jag blir triggad av er kritik samtidigt som jag säger vad jag tycker om den. Och jag har inte slängt någon smuts, de va isåfall du som tog åt dig av min ärlighet. Som jag skrev, jag ger och tar, lev med det.
Varför kallar du oss då en bunt avundsjuka hatare? Du tar våran kritik fel, och därför borde du inte ens laggt in din video från första början.

http://grooveshark.com/#/s/Talk+Box/4gmoHl?src=5
KOAN sound, inget nytt! Endast guld.
Citera
2011-12-04, 21:34
Medlem
Fourtwosixs avatar
Citat:

Alltså, det kommer ju gå hem hos många, vilket det iofs redan gör, om man kollar på dina views.
Jag tycker inte att ni ska sluta, det är ju trots allt snyggt och det skulle få igång vilket dansgolv som helst, men som sagt, inget jag skulle spela.
Citera
2011-12-04, 22:52
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Hey flashbackers! http://www.youtube.com/watch?v=mJNfnv-zVME
En låt som jag och en polare gjorde häromdagen.

David & Alexander - What The Fuck Is Facebook

Lyssna, tror ni kommer gilla den! Riktigt tung dubstep i mina öron

Jobba på att få ljuden renare
Citera
2011-12-05, 12:54
Medlem
BajsFaders avatar
Har suttit och bläddrat mig igenom från mitten av tråden och är nu nästan framme vid slutet, herregud vad mycket musik tips jag har fått på vägen, tack alla som bidragit! Ett extra stort tack till ztlohnierb, speciellt för din spotify-lista, den var guld värd!

Jag har knåpat ihop en egen liten youtube-playlist, som jag ständigt uppdaterar, med några av de guldkorn jag har hittat i denna tråd och på annat håll, listan innehåller inte uteslutande dubstep, men åtminstone till en större del. Jag tänkte dela med mig av den då jag sett en stor efterfrågan efter just playlists i denna tråd, så här har ni en introduktionsplaylist till vad jag uppskattar inom dubstep: http://www.youtube.com/playlist?list=PLBBE8C61B171A73BE

Ni som följer denna tråden konstant behöver inte by er om listan, då ni inte kommer hitta något nytt i den.

Än en gång, tack alla som tipsat i tråden och fortsätt gärna med det, då jag verkligen uppskattar det och provlyssnar ALLT som postas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in