2011-09-12, 19:17
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredagsMyspys
Blev så jävla glad när du fick in Dubba Jonny i slutet. Älskar hans låt ''All in'' med pianot i början!

Min top 10 borde väll vara..

Benga
Dubba Jonny
16 bit
Rusko
Crissy Criss
Arion
Joker & Ginz
Nero (om han nu gör dubstep?)
Skrillex ofc, han va som sagt favvis i början fast har tröttnat lite i slutet. Fast han förtjänar en plats.

Bra artister, jag håller med att All in är riktigt bra, hans bästa låt imo. Fast Home är jävligt bra också:

Dubba Jonny - Home
http://www.youtube.com/watch?v=ujmeEfnLfoQ

Nero är en electroartist, men på senare tid har han gjort låtar som är mer åt dubstep än electro, och ett antal dubstepremixar.

Artister som också är värda att nämna: Ill-Esha, Butch Clancy, Benny Page och Plastician.
Citera
2011-09-12, 19:23
Medlem
FredagsMyspyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztlohnierb
Bra artister, jag håller med att All in är riktigt bra, hans bästa låt imo. Fast Home är jävligt bra också:

Dubba Jonny - Home
http://www.youtube.com/watch?v=ujmeEfnLfoQ

Nero är en electroartist, men på senare tid har han gjort låtar som är mer åt dubstep än electro, och ett antal dubstepremixar.

Artister som också är värda att nämna: Ill-Esha, Butch Clancy, Benny Page och Plastician.
Du länkade all in och inte home Ill-Esha. Har hört en låt med denna artist som verkligen blev utnött (av mig). http://www.youtube.com/watch?v=A6KMZs2hkJI

H.A.A.R.P, galet skönt intro.

Har du någon speciell favorit låt? Eller kanske en top 10?
Citera
2011-09-12, 19:44
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:
Du länkade all in och inte home Ill-Esha. Har hört en låt med denna artist som verkligen blev utnött (av mig). http://www.youtube.com/watch?v=A6KMZs2hkJI

H.A.A.R.P, galet skönt intro.

Har du någon speciell favorit låt? Eller kanske en top 10?

Ojsan, ja men du kan söka upp den själv.

Med Ill-Esha?

H.A.A.R.P
Smoke&Mirrors
Zephyr
Awolnation - Sail (Ill-Esha remix)
Citera
2011-09-12, 19:51
Medlem
Tipsade precis om Excisions nya album , X Rated, i Electrohouse/fidget tråden då det var en del electroish låtar på albumet men
Men eftersom Excision är afterall en dubstep artist så slänger jag in en 320kps DL link här med. ENJOY!:
Excision - X Rated

*EDIT*
Citat:
Ursprungligen postat av ztlohnierb

Är dem inte 2st i NERO ^^?
Sorry, vill inte vara viktigpetter men kände mig bara tvungen hehe.
Senast redigerad av enbe92 2011-09-12 kl. 19:54.
Citera
2011-09-12, 19:56
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enbe92
Tipsade precis om Excisions nya album , X Rated, i Electrohouse/fidget tråden då det var en del electroish låtar på albumet men
Men eftersom Excision är afterall en dubstep artist så slänger jag in en 320kps DL link här med. ENJOY!:
Excision - X Rated

*EDIT*

Är dem inte 2st i NERO ^^?
Sorry, vill inte vara viktigpetter men kände mig bara tvungen hehe.

Fel val av ord, jo det stämmer det är en duo.
Citera
2011-09-13, 15:36
Medlem
FredagsMyspyss avatar
Någon som vet något schysst program för att göra dubstep? Blivit ganska sugen att testa efter allt lyssnande
Citera
2011-09-13, 16:35
Medlem
Labaratas avatar
Citat:
Någon som vet något schysst program för att göra dubstep? Blivit ganska sugen att testa efter allt lyssnande
Markoolio Ejay special edition.
Citera
2011-09-13, 16:59
Medlem
Deficios avatar
Citat:
Alla DAWs duger till att göra dubstep, men VSTn Massive är nästan ett krav. Sjuka basar man kan skapa.
Men det är MYCKET du måste lära dig innan du kan börja behärska dubstep, så jag tycker att du väljer helt fritt emellan DAWs och sedan börjar titta tutorials. 3 år senare lär vi få se dig på UKF.

DAWs att rekommendera: Fruity Loops, Ableton & Reason. Resterande kända DAWs har jag ej testat.

Och ja just de; DAW = Digital Audio Workstation, det är exakt vad det låter som. VST = Virtual Studio Tilltugg.

Mvh!
Citera
2011-09-13, 17:33
Medlem
FredagsMyspyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deficio
Alla DAWs duger till att göra dubstep, men VSTn Massive är nästan ett krav. Sjuka basar man kan skapa.
Men det är MYCKET du måste lära dig innan du kan börja behärska dubstep, så jag tycker att du väljer helt fritt emellan DAWs och sedan börjar titta tutorials. 3 år senare lär vi få se dig på UKF.

DAWs att rekommendera: Fruity Loops, Ableton & Reason. Resterande kända DAWs har jag ej testat.

Och ja just de; DAW = Digital Audio Workstation, det är exakt vad det låter som. VST = Virtual Studio Tilltugg.

Mvh!
Tack för svaret, nu blir det till att tanka Fruity Loops och sedan kolla tutorials!
Citera
2011-09-13, 17:47
Medlem
Deficios avatar
Citat:
Tack för svaret, nu blir det till att tanka Fruity Loops och sedan kolla tutorials!
http://www.dubstepforum.com/producing-dubstep-in-fl-studio-for-dummies-t67841.html
Checka igenom den, låter hyfsat OK. Lycka till, ge inte upp bara för att patrask som Labarata säger att du ska.
Citera
2011-09-13, 21:24
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labarata
Markoolio Ejay special edition.
Vad får du ut av att skriva spydiga kommentarer egentligen? Uppskattar svar i PM.
Citera
2011-09-13, 22:13
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Vad får du ut av att skriva spydiga kommentarer egentligen? Uppskattar svar i PM.

För att eftersom han inte har något att tillägga till ämnet så beter han sig som en idiot istället.

ont:

Porter Robinson har släppt sin första dubsteplåt, riktigt tung!

Porter Robinson - Spitfire
http://beathau5.com/2011/09/spitfire-porter-robinson/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in