2011-08-08, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Tack som fan du räddade nyss min vecka! Hade musiktorka så såg jag din post och kom plötsligt ihåg Ephixas remixer. Fyfan de är helt otroligt bra.

Lost Woods (Ephixa remix)
http://www.youtube.com/watch?v=NU75uz0b8EU&feature=relmfu
Gerudo Valley (Ephixa remix)
http://www.youtube.com/watch?v=DSHW_iLXTac&feature=related
Song of Storms (Ephixa remix)
http://www.youtube.com/watch?v=yp3UeCguVVI&feature=relmfu

Gerudo Valley är definitivt min favorit, alltid älskat den melodin. Lost Woods är väl den han har använt den originella melodin bäst på när han på Song of Storms har ändrat några noter i melodin, iallafall vad jag kan höra, fast alla tre är trots allt riktigt bra.
Ja dom är riktigt grymma allihopa! Älskar också Gerudo Valley-musiken, lätt coolaste stället i spelet. Det är nog det coolaste spelet någonsin också.
Citat:
Man tycker väl helt enkelt att fel personer lyssnar på en genre man tycker är sin egen, det är vad jag skulle säga får mig att kunna bråka om musik.
Ok. Jag är något oförstående hur man kan se en genre som "sin egen". Känns lite tonårsidentitets-sökande över det hela, inget illa menat mot någon. Är väll bättre att skita i vem som gillar vad och istället njuta av musiken
Citera
2011-08-08, 22:50
Medlem
Då är jag tillbaka igen med ytterliggare en Dubstep Mix.
Denna gång spelade jag in den live med hjälp utav min Numark Mixtrack Pro genom Virtual DJ.
Mixen har stricly "Brostep sound" men jag vände mig hit för hjälp om hur jag kan förbättra mig etc.
Så jag vill inte ha någon feedback om låtarna, jag vet hur dem låter and so on.
Utan bara på min overall performance.
Detta är min 3:e "Live-dj-mix" så är fortfarande en rookie!
Hoppas låtarna faller vissa i smaken iallafall!
http://soundcloud.com/3nb3-mixtapes/brostepher-dubstep-mix

edit: tracklist
Senast redigerad av enbe92 2011-08-08 kl. 23:06.
Citera
2011-08-08, 23:27
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dudin
Ja dom är riktigt grymma allihopa! Älskar också Gerudo Valley-musiken, lätt coolaste stället i spelet. Det är nog det coolaste spelet någonsin också.

Ok. Jag är något oförstående hur man kan se en genre som "sin egen". Känns lite tonårsidentitets-sökande över det hela, inget illa menat mot någon. Är väll bättre att skita i vem som gillar vad och istället njuta av musiken

Förstår att du tycker så, men det jag syftar på är att många tycker genren blir våldtagen på grund av att tolvåringarna vill ha filthier och hårdare och mindre musikaliskt. Tillslut så finns ingenting bra kvar när en underground genre blivit mainstream och försöker föda publiken för pengar.
Citera
2011-08-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enbe92
Då är jag tillbaka igen med ytterliggare en Dubstep Mix.
Denna gång spelade jag in den live med hjälp utav min Numark Mixtrack Pro genom Virtual DJ.
Mixen har stricly "Brostep sound" men jag vände mig hit för hjälp om hur jag kan förbättra mig etc.
Så jag vill inte ha någon feedback om låtarna, jag vet hur dem låter and so on.
Utan bara på min overall performance.
Detta är min 3:e "Live-dj-mix" så är fortfarande en rookie!
Hoppas låtarna faller vissa i smaken iallafall!
http://soundcloud.com/3nb3-mixtapes/brostepher-dubstep-mix

edit: tracklist
Riktigt grym mix! Kul att du tog med Amon Tobin, den snubben är originell!
Ska jag klaga på något så kunde övergången Lights - Matrix varit lite snyggare. Men det är det enda jag tänkte på, du har helt klart talang!
Citera
2011-08-08, 23:34
Medlem
Citat:
Förstår att du tycker så, men det jag syftar på är att många tycker genren blir våldtagen på grund av att tolvåringarna vill ha filthier och hårdare och mindre musikaliskt. Tillslut så finns ingenting bra kvar när en underground genre blivit mainstream och försöker föda publiken för pengar.
... Jo jag förstår hur du tänker också men om nu producenterna byter stil till något man inte tycker om får man ju stödja dom som fortfarande gör det man gillar eller skapa sin egna musik. Simple as that. Finns ingen anledning att bli irriterad på konsumenterna som "får producenterna att sälja sina själar". Tror knappast artisterna gör musik dom själva inte älskar bara för att den ska sälja, och även om så vore fallet är det deras val. Sen kan man ju inte direkt välja vilken musik man finner tilltalande så att bli arg på någon är ju rätt onödigt - knappast som att fjortisarna och stekarna eller vad ni kallar dom kommer "bättra sig".

edit: Sen undrar jag lite hur du definierar "musikaliskt"?
Senast redigerad av Dudin 2011-08-08 kl. 23:36.
Citera
2011-08-08, 23:43
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
... Jo jag förstår hur du tänker också men om nu producenterna byter stil till något man inte tycker om får man ju stödja dom som fortfarande gör det man gillar eller skapa sin egna musik. Simple as that. Finns ingen anledning att bli irriterad på konsumenterna som "får producenterna att sälja sina själar". Tror knappast artisterna gör musik dom själva inte älskar bara för att den ska sälja, och även om så vore fallet är det deras val. Sen kan man ju inte direkt välja vilken musik man finner tilltalande så att bli arg på någon är ju rätt onödigt - knappast som att fjortisarna och stekarna eller vad ni kallar dom kommer "bättra sig".

edit: Sen undrar jag lite hur du definierar "musikaliskt"?
Angående det där med musikaliskt så har jag hört massor av brostep som förlorar allt melodiskt iochmed sina drops, när de går helt överstyr, allting är pågång samtidigt som om det var meningen att göra kaos.
Sen har jag ett exempel på folk som jag anser sålt sig för pengarna och det är Swedish House Mafia, om de nu hade älskat musiken de gjorde så hade de satsat fullt på SHM och släppt låt efter låt där, men de satsar mest på sina solokarriärer där de gör sina fans stolta och nöjda. Vore det inte för SHM hade nog Angello inte playbackat en hel spelning vilket nyss läckt ut. Tappat all respekt för såna artister.
Men jag kanske inte är rätt person att tala om detta då jag själva tycker om de flesta sorters dubstep, tillochmed Skrillex kan jag tycka om.
Citera
2011-08-08, 23:55
Medlem
Citat:
Angående det där med musikaliskt så har jag hört massor av brostep som förlorar allt melodiskt iochmed sina drops, när de går helt överstyr, allting är pågång samtidigt som om det var meningen att göra kaos.
Sen har jag ett exempel på folk som jag anser sålt sig för pengarna och det är Swedish House Mafia, om de nu hade älskat musiken de gjorde så hade de satsat fullt på SHM och släppt låt efter låt där, men de satsar mest på sina solokarriärer där de gör sina fans stolta och nöjda. Vore det inte för SHM hade nog Angello inte playbackat en hel spelning vilket nyss läckt ut. Tappat all respekt för såna artister.
Men jag kanske inte är rätt person att tala om detta då jag själva tycker om de flesta sorters dubstep, tillochmed Skrillex kan jag tycka om.
Jojo, det är ju skillnad på musikaliskt och melodiskt. Musikaliskt är ju individuellt vad man gillar.
Citera
2011-08-09, 01:05
Medlem
redbullcolas avatar
Citat:
Var någon som länkade en låt på denna sida: http://www.tjoonz.com

Tänkte bara uppmärksamma att det är en riktigt bra sida med mycket Dubstep, DnB och Electro. Massor av mixar som man får ladda ner. Gällande electro kan jag tipsa om Ben XO som är grym på att mixa i mitt tycke. Som jag förstår det är det helt lagligt då det är en hel del nya artister som vill sprida sina verk för att folk ska få upp ögonen för dom, rätta mig om jag har fel.

edit: Bör vara helt lagligt då dom som har sidan kommer starta ett eget skivbolag/label inom kort! Som sagt, grym sida!
Det var jag som länkade sidan till min favoritmix på ""tjoonz" Sjukt bra sida
Citera
2011-08-09, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullcola
Det var jag som länkade sidan till min favoritmix på ""tjoonz" Sjukt bra sida
Har suttit hela kvällen och letat godbitar där! (Hittade flera stycken!)
Citera
2011-08-09, 14:08
Medlem
redbullcolas avatar
Citat:
Har suttit hela kvällen och letat godbitar där! (Hittade flera stycken!)
Nice Länka gärna om du hittar riktigt bra saker
Citera
2011-08-09, 17:38
Medlem
innan rusko våldtog den ---> http://www.youtube.com/watch?v=6yX-UYwxX_U

gammal klassiker som jag börjat lyssnat på för mycket just nu.

loefah - rufage http://www.youtube.com/watch?v=zjAbWKt6q4w

tec 004... och 55 views? vad fan händer igentligen?! beatet är sjukt bra, låter lite som loefah inspirerande, darkness

cyrus - troy http://www.youtube.com/watch?v=yIp3fQEHELo&feature=BFa&list=PL30361C39AD9 33ABD&index=23
Citera
2011-08-09, 19:38
Medlem
Hkarns avatar
Citat:
Riktigt grym mix! Kul att du tog med Amon Tobin, den snubben är originell!
Ska jag klaga på något så kunde övergången Lights - Matrix varit lite snyggare. Men det är det enda jag tänkte på, du har helt klart talang!

Amon tobin är en av de få nuvarande producenterna som jag skulle kalla för ett geni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in