Citat:
Ursprungligen postat av clude
Haha. Det har blivit "inne" att dissa Skrillex, så det är klart att alla gör det. Jag väntar på att någon åtminstone släpper en originell punch. Jag håller med om att vissa av hans låtar är overkill (Cinema och Alejandro, vad fan hände?) men genren behöver lite mer dansvänligt ös. Bara ingen börjar med "han blev kommersiell"-flosklerna så är jag nöjd.
Citat:
Ursprungligen postat av ztlohnierb
Det är som med alla genrer. Om en artist gör musik som uppskattas av fler öron än bara inom den genren så är han mainstream-bög och kommersiell-hora. Alla oldschool trackar ner på dem utan någon speciell anledning. Skulle sett när Rusko proddade för britney eller vad han gjorde. "FYFAN jag har tappat all respekt för honom!!" "fyfan rusko vilken jävla mainstreambög" etc etc.
Bara som jag ser på det hela..
Så är det verkligen inte, jag vet inte en kotte som inte lyssnar och älskar Skrillex. Jag blev föga imponerad när jag hörde talas om honom och hans låtar, inte sagt att jag inte tycker om dem. Däremot börjar han bli lite av det största namnet inom "ny dubstep", vilket jag inte förstår hur det gick till.
Jag tycker helt enkelt att han är underutvecklad, tråkig och förutsägbar i sina låtar. När man hört droppet har man hört allt. Jag föredrar dock mer melodisk dubstep med wobble och bas, som jag tidigare länkade. Det är knappt drag i Skrillex låtar, bara massa oväsen.
Visst är den grov och riktigt speciell, men bara från 0-0:55 - därefter är jag less. Den lilla slingan som hörs spelas bara just som en liten slinga, sen är det samma tråkiga rövknullade robot (som i samtliga av hans låtar) som ljuder.
http://www.youtube.com/watch?v=WSeNSzJ2-Jw
Nej, lite progression tack.
Citat:
Ursprungligen postat av Slims
Antagligen redan postad, men värd en till då den fick mig att börja uppskatta genren.
Cragga - Please Mr Postman:
http://www.youtube.com/watch?v=O_VFU4dKsr8
Langa mer remixer på 50 och 60tals-musik!
Precis sådan slags dubstep som fick mig att börja älska genren. Olika sounds, olika slingor, feta drops och sköna vocals. Låten rör sig framåt hela tiden, till skillnad från Skrillex där låten tycks gå på repeat.