2011-01-17, 17:24
Medlem
Hkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Si. Rusko har producerat hennes nya album bland andra. Han är död för mig . Gillade hans cockney thug men nu vet jag inte vad jag ska göra med honom. Han borde klippa sig.

http://www.youtube.com/watch?v=NBlZuzoXlCg

Äh ta det lugnt. Vänta tills låtarna Rusko produceras släpps. Rusko hade inget att göra med den låten. Producenterna måste ju fixa lite pengar också
Citera
2011-01-17, 17:35
Medlem
flipsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztlohnierb
Hahaha!

Britney Spears - Hold it against me
http://www.youtube.com/watch?v=QvRcQAYrT7E

Är det en liten dubstep drop jag hör runt 2.17?
Jo, det är det.
Men snälla, inte Britney i denna tråd.... hu.
Citera
2011-01-17, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn
Äh ta det lugnt. Vänta tills låtarna Rusko produceras släpps. Rusko hade inget att göra med den låten. Producenterna måste ju fixa lite pengar också

Hans merch säljs på hot topic, förklarar en hel del. Vet att han inte har något med den att göra, blir bara lite tvär när någon som kan göra något så mycket mer arbetar med någon som britney,
Citera
2011-01-18, 11:31
Medlem
Affektens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rideinc
Det hörs som att den ligger runt 140 bpm i halvtempo. Den saknar dock tyngre bas och den speciella wobblebass som särskiljer dubstep. Vet inte vilken genre den tillfaller men kanske electronica som Hoppipolla nämnde.

Får kolla upp lite electronica då!

En undran bara, är det så illa att det är antal bpm som bestämmer vilken genre det är?
Citera
2011-01-18, 11:47
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affekten
Får kolla upp lite electronica då!

En undran bara, är det så illa att det är antal bpm som bestämmer vilken genre det är?

Nej, så illa är det inte. Du har mycket digital dancehall från sent 80, tidigt 90 som går i 140 bpm och steppers som ligger runt 160.

Samtidigt går James Blake's Limit to your love i 140 bpm som en del inte vill kalla dubstep medans andra gör det.
Citera
2011-01-18, 11:53
Medlem
Maizons avatar
Om ingen rekommenderat dem än så vill jag slå ett slag för "Ganja White Night" som släppte en (självbetitlad) platta förra året. Oerhört bra skit, ganska mörk" dubstep om man nu kan säga så. Speciellt "Strawberry Cough" är fantastisk.
Citera
2011-01-18, 12:28
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:

Agreed. Hade en väldigt lång diskussion där en kille påstod att Rusko var en "fucking sellout bög". För att han proddade med britney. Så när jag frågade honom vad han hade sagt om _britney spears_ ville att du skulle prodda till henne. Så sa han att hon var så jävla äcklig och att han aldrig skulle prodda för henne. Tänk så mycket Rusko får för det här, så sa han att det finns mer i världen än pengar
Citera
2011-01-18, 12:29
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipster
Jo, det är det.
Men snälla, inte Britney i denna tråd.... hu.

Haha den var den sista artisten man tror komma upp i den officiella dubsteptråden!
Citera
2011-01-18, 13:25
Medlem
Solehers avatar
The Dub Horn!
http://www.youtube.com/watch?v=Tpk62_6watQ&hd=1
Citera
2011-01-18, 13:51
Medlem
Mike Posner - Please Don't Go - Boson Remix

http://open.spotify.com/track/28qyoXYCFoAe60DB8sCSXc
Citera
2011-01-18, 14:14
Medlem
Hkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Nej, så illa är det inte. Du har mycket digital dancehall från sent 80, tidigt 90 som går i 140 bpm och steppers som ligger runt 160.

Samtidigt går James Blake's Limit to your love i 140 bpm som en del inte vill kalla dubstep medans andra gör det.

Tycker absolut James Blakes saker kan kallas för dubstep. Kan Cookie monsters eller Doctor P:s högpitchade ljud som gör ont i öronen kallas dubstep så kan även James Blakes låtar kallas dubstep :E
Citera
2011-01-18, 17:00
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Tycker absolut James Blakes saker kan kallas för dubstep. Kan Cookie monsters eller Doctor P:s högpitchade ljud som gör ont i öronen kallas dubstep så kan även James Blakes låtar kallas dubstep :E

Ja jag vill gärna kalla det dubstep också. Även om hans debutalbum går mycket åt andra håll. Få av låtarna på plattan ligger runt 140. Men jag tycker inte det spelar nån roll, hänger inte upp mig i genrer och subgenrer. Dessutom har han gjort mycket grejer tidigare som är mer typiskt dubstep än hans fullängdare. Sen ligger han på en dubsteplabel, basen är fortfarande i fokus, etc. etc. Det är min åsikt om det hela i alla fall.

Väldigt bra artist hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in