2007-05-13, 17:58
Medlem
SaftMannens avatar
Nu har det börjat sprida sig mycket HD-material, undrar hur man packar upp och bränner dessa?? Sökte om det fanns en tråd om detta, men fick väldigt många svar och skapar därför en egen. Tacksam för svar!
Citera
2007-05-13, 18:05
Medlem
Silodons avatar
Om du menar bränna, som i bränna och se på din dvdspelare så går inte det.
Citera
2007-05-13, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silodon
Om du menar bränna, som i bränna och se på din dvdspelare så går inte det.

Varför skulle det inte göra det? Bara man har en HD-DVD eller BlueRay spelare så går det nog!
Citera
2007-05-13, 18:43
Medlem
Silodons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 348
Varför skulle det inte göra det? Bara man har en HD-DVD eller BlueRay spelare så går det nog!

Visst går det om man har rätt utrustning, trådskapare var ju inte riktigt klar med vad han ville göra och enligt min erfarenhet när folk frågar om detta. Vill dom göra som dom brukar göra med dvdr och xvid på sin vanliga dvdspelare. Nu skrev jag ju dvdspelare också inte Blu-ray eller HD DVD spelare.
Citera
2007-05-13, 22:27
Medlem
TuXIs avatar
Skickas från Fildelning till MS Windows.

//Mod
Citera
2007-05-14, 17:40
Medlem
SaftMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silodon
Visst går det om man har rätt utrustning, trådskapare var ju inte riktigt klar med vad han ville göra och enligt min erfarenhet när folk frågar om detta. Vill dom göra som dom brukar göra med dvdr och xvid på sin vanliga dvdspelare. Nu skrev jag ju dvdspelare också inte Blu-ray eller HD DVD spelare.

Jag frågade ENDAST hurman packar upp och bränner det vill säga med vilka program. Inget annat, det tycker jag framkommer klart och tydligt.
Citera
2007-05-14, 18:18
Medlem
2biass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaftMannen
Jag frågade ENDAST hurman packar upp och bränner det vill säga med vilka program. Inget annat, det tycker jag framkommer klart och tydligt.

På dem flesta sidorna är det bara till att packa upp dem med winrar, som du gör med en vanlig dvdr.... men har ingen aning hur man ska bränna dem.
Citera
2007-05-14, 18:43
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
för att se (packa upp?) materialet brukar vlc duga gott och väl. finns på www.videolan.org . för att avkomprimera (packa upp?) brukar som sagt winrar eller dylikt funka ypperligt. finns att få tag i både här och var.

Du behöver en hd-dvd brännare alt bluray brännare (kostar runt 8-9 lax idag) samt ett hd-dvd eller bluray authoring program, finns att tanka både här och var. antagligen behöver du komprimera om materialet först - (om det inte är en rak rippning från h264 vs) wmv format duger icke. har du en hd-dvd/ bluray spelare samt tv med hdcp till att börja med? varför skall du annars bränna ut materialet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in