2007-05-13, 10:35
Medlem
matssons avatar
Hejsan, som den apa jag är skulle jag gärna vilja ha lite hjälp med att få igång ett spel här.

Jag hämtade just hem Fallout 2 och fick det i en mdf- och en mds-fil. Aldrig sett såna förr, men förstod att jag behövde daemon tools. Fixade det, mountade skivan och fick fram autostart menyn för spelet (med val som install, play, och sånt). Det gick bra att installera spelet, men nu när jag försöker starta det igen händer ingenting. Det öppnas någon kort sekund, för att sedan stängas av och skicka mig tillbaks till mitt trista skrivbord.

Nån som har nån aning om vad jag gör för fel?
Citera
2007-05-13, 11:12
Medlem
MicZes avatar
Finns det möjligen en "crack" mapp på den mountande skivan, där brukar i regel finnas en färdigmodifierad exe fil som man ersätter orginalet i installationsmappen med.

Det kanske hjälper att berätta vilket spel det gäller.
Citera
2007-05-13, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MicZe
Finns det möjligen en "crack" mapp på den mountande skivan, där brukar i regel finnas en färdigmodifierad exe fil som man ersätter orginalet i installationsmappen med.

Det kanske hjälper att berätta vilket spel det gäller.

läs igen?

Fallout 2
Citera
2007-05-13, 14:04
Medlem
Dator/Konsol-spel - > Fildelning

/MOD
Citera
2007-05-13, 14:08
Medlem
Micke666s avatar
Fattas förmodligen ett crack till spelet, gå in på http://www.gamecopyworld.com/ så hittar du säkert ett crack som hjälper dig.
Citera
2007-05-13, 17:19
Medlem
matssons avatar
Jag misslyckas med att hitta ett crack åt spelet, men nu har en polare laddat ned samma version som jag, och gjort samma åtgärder som jag, men hos honom fungerar det och stänger INTE ned sig efter ett par sekunder.

Nån som har nån aning om vad som är mongo med min dator?
Citera
2007-05-13, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matsson
Jag misslyckas med att hitta ett crack åt spelet, men nu har en polare laddat ned samma version som jag, och gjort samma åtgärder som jag, men hos honom fungerar det och stänger INTE ned sig efter ett par sekunder.

Nån som har nån aning om vad som är mongo med min dator?

brukar oftast vara att drivrutinerna för ljudkortet eller grafikkortet inte stödjs av spelet ,, uppdatera båda och testa igen
Citera
2007-05-13, 17:48
Medlem
Durkslags avatar
Se även till så du har senaste Direct-X också.
Citera
2007-05-13, 22:28
Medlem
TuXIs avatar
Skickas från Fildelning till MS Windows.

//Mod
Citera
2007-05-13, 22:49
Moderator
Falukropps avatar
1: Gör en fräsch install (släng inte på nåt crack än)

2: Plocka hem senaste patchen. Lägg versionsnumret på minnet ifall du behöver fixa ett cdcrack.

3: Testa om spelet startar. Ibland plockar speltillverkarna bort cdchecken när spelet blivit rätt gammalt och inte så attraktivt att tjuvkopiera.

4: Starta det inte, gå in på www.megagames.com och kolla under Game Fixes så ska du se att du hittar ett cdcrack där. Se till att du får cdcrack till den version av spelet du patchat till.

Nu ska det nog funka

Tidigare postare har föreslagit att uppdatera drivrutiner och köra senaste dx. Tror dock inte det gör nån skillnad eftersom spelet för så gammalt. Det gjordes väl nångång när dx3 var det senaste på marknaden. Det kan snarare vara så att du måste falla tillbaka på äldre drivrutiner för att få det att funka om något.
Citera
2007-05-18, 15:31
Medlem
matssons avatar
Stort tack för all hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in