2007-05-13, 03:56
Medlem
puckots avatar
Ok, jag har ett förslag, vi har ju som bekant många musikaliska begåvningar här på flashback. Skulle man inte kunna samla alla kända låtar som har gjorts av Flashbackare, och kanske att några användare kunde göra lite nya låtar också, så samlar man alla dom i en omröstning. Och dom 10-15 bästa låtarna eller något skulle då spelas in på en officiell Flashback CD, med ett snyggt album cover på framsidan och allt, som man också skulle kunna skicka in bidrag på, som skulle röstas fram av användarna. Som man då kunde sälja genom Flashback shoppen. Givetvis måste ju samtliga artister/grupper godkänna detta för att det ska kunna bli något.

Nu kan jag tänka mig att det inte är en billig historia att trycka upp CD-skivor och så. Men när väl låtlista är färdig, skulle man inte kunna ta in lite förhandsbeställningar då, så trycker man bara upp det antalet skivor som har beställts, så har ju flashback dom pengar som behövs sen. Så skickar man skivorna först när man har alla skivor på lager.

Men det är klart, om upphovsmakarna skulle kräva ersättning, då kanske det blir lite svårare att genomföra.

Men vad tycker användarna om det, och framför allt Admin?
Citera
2007-05-13, 04:05
Medlem
Jag vill bara inflika att Flashback´s shop, är borta sedan ett par månader tillbaka.
Citera
2007-05-13, 04:06
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Jag vill bara inflika att Flashback´s shop, är borta sedan ett par månader tillbaka.

Jo, jag är medveten om det. Men om detta blir verklighet, så får man väl öppna upp shoppen igen.

Citera
2007-05-13, 05:39
Medlem
Är helt övertygad om att det ingår flashbackmedlemar i flertalet av sveriges mest kända band. Åtminstone när det gäller metal och liknande stilar... Är inte ens övertygad... jag är helt säker.
Citera
2007-05-13, 07:02
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightfly00
Är helt övertygad om att det ingår flashbackmedlemar i flertalet av sveriges mest kända band. Åtminstone när det gäller metal och liknande stilar... Är inte ens övertygad... jag är helt säker.

Nu tänkte jag iofs i första hand på underground-hobby-artister som Nemesis, tomibollen och Hyland tex. som ju gärna sprider sina låtar gratis och som kanske inte är intresserade av någon ersättning, så att det blir billigare för flashback. Men det är klart, skulle något stor känt band haka på detta så varför inte.
Citera
2007-05-13, 07:04
Medlem
puckots avatar
Skulle det inte vara möjligt att genomföra ekonomiskt, så kan man ju alltid släppa det som en torrent eller nåt annars. Så får folk ladda ner låtarna och bränna på skiva och skriva ut Album-covern.
Citera
2007-05-13, 08:53
Medlem
tomibollen_2s avatar
I väntan på denna skiva så kan ni avnjuta Flashback Hits volume 1 http://www.home.no/tomibollen66/index.html
Citera
2007-05-13, 11:08
Medlem
tokens avatar
Detta låter som en riktigt bra idé. Det är kanske dags för Flashback Records att ge ut sin andra skiva?
Citera
2007-05-13, 11:12
Medlem
LeonardHummers avatar
användare Leonard Hummer svara ja.

det låter som en finfin ide.

dock spelar jag varken könsrock eller knullpunk men jag hoppas att det kanske skulle funka ändå.
Citera
2007-05-13, 11:23
Medlem
puckots avatar
Vi får väl ha någon slags nominering här i tråden, att folk får lista lite artister/låtar i tråden, och sen får någon sammanfatta alla artister/låtar som har fått flest nomineringar i ett inlägg, så att Mod kan göra en omröstning.

Sen om det är några som är villiga att göra fler låtar så skulle dom ju kunna länka dom i tråden här, så att vi kan ladda ner och bedömma, och gillar man det så nominerar man låten i tråden.

Fast vi kanske skulle avvakta tills Admins gör ett uttalande, så vi vet hur Flashback ställer sig detta innan vi börjar rösta och nominera.

Citera
2007-05-13, 22:35
Medlem
tomibollen_2s avatar
Det borde vara en un-plugged platta så träffas vi fb-konst-skapare en helg
och spelar in i en studio vi kan skriva nästa sommarplåga.
Fast den titeln i ren FB-anda lär bli "Tar du den i 2:an?"
Citera
2007-05-13, 22:53
Medlem
puckots avatar
Konstigt, jag ser i mailen att tomibollen har skrivit ett nytt inlägg, men när jag kollar här så är inlägget borta? Någon mod som raderat?

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in