2007-05-12, 19:07
Medlem
Beliveds avatar
Har problem med datorns nätverk.

Kör Vista Home Premium och nätverket krånglar.

Satte i ett trådlöst nätverkskort (D-Link DWL -G510 )(rev.C står det på kortet men finns bara A och B på D-links hemsida) det funkar men ibland dör det och när man startar datorn får man upp felmeddelanden att programet stöter på problem och att typ 3 .dll filer saknas till nätverket.
En stund senare fungerar det igen, varför? Har försökt att ladda hem nya drivisar från D-Links hemsida men får hem 2 .sys och 2 .ini filer men kan inte installera dom, hur ska jag göra för att kunna installera dom drivisarna?

Tack för hjälp, till en som inte lärt sig Vista än

/Belived
Citera
2007-05-12, 19:26
Medlem
sandra_ns avatar
Vista är annorlunda än XP. De drivrutiner du hämtade, är de för Vista? Sällan kan du ta en XP divis.

Annars har Vista en egen sökfunktion online som jag måste ge tummen upp för! För en gång skull..

Gå in i egenskaperna till nätverkskortet och uppdatera drivrutinen, välj sedan att söka online. Har du tur så får du hem en helt fungerande drivrutin.
Citera
2007-05-12, 19:38
Medlem
Beliveds avatar
http://www.dlink.com/products/suppor...08&pv=66&sec=0

Dom drivisarna jag har hämtat.

Har testat att söka efter nya drivrutiner men den hittar inga nyare.
Citera
2007-05-12, 19:49
Medlem
sandra_ns avatar
Oki. Där var en beta.
Sen skiljer sig US WiFi kort mot europeiska en aning.
Jag ha ett sånt kort liggandens och det är också ett ver C1 kort, har också strulat en del. Dock inte kört den under Vista.

Trist att den inte hittade nya drivrutiner.
Har inga fler idéer om detta, mer är att D-link är crap, sorry. Har testat många versioner och D-link har noll koll. Även om det är tec. en C version så kan de ha annat chip etc. Jobbigt.
Citera
2007-05-13, 11:31
Medlem
Beliveds avatar
Aja men skiten fungerar så.

Får leva med att få upp massa varningar och skit när man startar datorn, men det funkar ju ändå så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in