2007-05-12, 11:46
Medlem
Knudsons avatar
Hej!

Känner att denna avdelningen saknar en tråd om flugfiske. Så här kan man skriva om sina fisken och kommande fisken . Själv fiskar jag nästan enbart nuförtiden efter lax och havsöring, så min fiskesäsong är väldigt begränsad. Mina planer för i år är iaf att åka över till Norge i slutet av Augusti och fiska i 10 dar. Tyvärr kommer jag nog inte hinna med mycket annat fiske under sommaren .

Finns det några andra flugfiskare här på forumet som har några roliga fisken att se fram emot under sommaren?
Citera
2007-05-13, 19:14
Medlem
banxss avatar
Har flyttat upp till Dalarna och har letat efter lite P&T ställen och har hittat ett par nu så ska bli kul o fiska i Dalarna för första gången, kommer från skåne igentligen. Sen har jag dalälven att testa i så ska bli kul! Väntar bara på mitt nya flugspö.

dessa P&tT sjöar jag har hittat heter UWX-laxfiske och ligger en liten bit utanför Horndal, någon som har varit där och testat och vet hur mycket fisk där är? kan passa på och fråga om någon vet hur Tyttbo forsfiske är?
Citera
2007-05-13, 21:14
Medlem
caran672s avatar
Hej.
Flugfiskar mycket jag. Både enhands å tvåhands. Blir mkt jobb i sommar så jag kommer inte iväg nåt men det kan bli nåra endagsturer åt lite av varje hoppas jag iaf. Kanske Hökensås några gånger.
Citera
2007-06-07, 04:31
Medlem
flugis

tjena grabbar i år vart det tidigt ut med grejerna lite väl då ringarna på spöt frös igen efter vart tredje kast.. men middsommar veckan beger man sig i allafall upp
till ammarnäs för lite skönt öring och eventuellt krödingfiske. någon som varit där
som har nåra bra tips eller sköna platser att fiska av??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in