2007-05-12, 01:17
Medlem
aphrodisias avatar
Jag skulle vilja kunna spela windows media player filer i safari. Men min dator saknar en insticksfil... Jag har installerat flip4mac, men just webb tv:n jag vill åt fungerar förtfarande inte. Måste jag köpa windows media player för mac? Det gick att gratis ladda hem från microsoft men då kostade upppackningsprogrammet.... Är ny på mac och ganska kass, men jaag älskar min lilla mbp.. Hur gör jag?
//A
Citera
2007-05-12, 09:13
Moderator
^Eazs avatar
Vilken site är du syftar på?

Ex: www.canalplus.se/allsvenskan går inte alls på mac
Citera
2007-05-12, 11:03
Medlem
aphrodisias avatar
flera..

Jag tänker först och främst på tv 3, tex. Har fått SVT s webb tv att fungera då man kan se programmen i extern spelare. Men man borde kunna se t.ex tv3 om man fick till windows media player ordentligt.. Någon som vet?
Citera
2007-05-12, 12:05
Medlem
deliverers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aphrodisia
Jag skulle vilja kunna spela windows media player filer i safari. Men min dator saknar en insticksfil... Jag har installerat flip4mac, men just webb tv:n jag vill åt fungerar förtfarande inte. Måste jag köpa windows media player för mac? Det gick att gratis ladda hem från microsoft men då kostade upppackningsprogrammet.... Är ny på mac och ganska kass, men jaag älskar min lilla mbp.. Hur gör jag?
//A
http://www.flip4mac.com/
Funkar iaf. halvbra.

Om inte det funkar kan man prova med att öppna sidinfo i firefox (äpple-I)
Sen klickar man på Media och letar fram adressen till filmen, kopierar adressen och öppnar den i VLC. Funkar bedömt i 97% av fallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in