2008-03-06, 19:50
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av druqs
Men vi får se, jag brukar ha kort tålamod med grejer. Har gett mig fan på att ge det en chans så det är bara att köra på.

Ok, låter lovande, du verkar ge det ett seriöst försök. Jag skulle kunna hjälpa dig direkt med dina frågor men avstår faktiskt då det känns lite fusk att du får hjälp omedelbart inför dina frågor. Lite utmaning ska det vara.

När det gäller ovanan av menyerna och så vidare så hoppas jag att du kommer lära dig att uppskatta iuppdelningen av windows startmeny i Ubuntus Program - Platser och System.
Mycket är annorlunda men försök föreställa dig hur du kände dig när du satt framför Windows första gången. Det hjälper. Glöm inte att du har många års erfarenhet av Windows och massa kunskaper därifrån. Du måste tiilåta dig att ta in en massa nytt.
Citera
2008-03-06, 20:36
Medlem
Fungerar inte

Hej!

Jag sitter och försöker instalera ubuntu men när den håller på att ladda så står det "microdevices" och acpi eller nå sånt.. Sen fortsätter instalationen men sen tar det bara stopp och det går inte att göra någe mera.. Någon som vet vad som är fel?

har försökt hur länge som helst nu
Citera
2008-03-06, 21:21
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newline
Hej!

Jag sitter och försöker instalera ubuntu men när den håller på att ladda så står det "microdevices" och acpi eller nå sånt.. Sen fortsätter instalationen men sen tar det bara stopp och det går inte att göra någe mera.. Någon som vet vad som är fel?

har försökt hur länge som helst nu

Vilken version av ubuntu använder du? 7.04, 7.10 eller 8.04?
Citera
2008-03-06, 21:22
Medlem
jag försöker använda 7.04 just nu
Citera
2008-03-06, 21:31
Medlem
Sådär, nu har jag lyckats tappa bort min disk. Jag är helt nollställd.
När jag trycker på disken som jag vill in på får jag upp "Kan inte montera volymen"
Det var inte några problem när jag var inne i ubuntu första gången efter att jag installerat det. Jag startade om datorn och gick in i Vista, märkte att explorer nästintill hängde sig när man högerklickade inne i vilken mapp som helst på disken.
Disken jag försöker komma åt är samma hårddisk som jag har installerat Vista på, dock på en annan partition.
Nån idé?
Citera
2008-03-06, 22:21
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av druqs
Sådär, nu har jag lyckats tappa bort min disk. Jag är helt nollställd.
När jag trycker på disken som jag vill in på får jag upp "Kan inte montera volymen"
Det var inte några problem när jag var inne i ubuntu första gången efter att jag installerat det. Jag startade om datorn och gick in i Vista, märkte att explorer nästintill hängde sig när man högerklickade inne i vilken mapp som helst på disken.
Disken jag försöker komma åt är samma hårddisk som jag har installerat Vista på, dock på en annan partition.
Nån idé?

Låter som om du har problem att läsa nTFS filformat. testa att defragmentera och köra inkonsikvenskontroll på disken via Windows först.
Citera
2008-03-06, 22:21
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newline
jag försöker använda 7.04 just nu

Testa hellre 7.10.
Citera
2008-03-06, 23:04
Medlem
okej jag tar och prövar 7.10. och ser om det funkar bättre
Citera
2008-03-08, 20:43
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jag fick hem en skiva av Ubuntu 7.10 som jag håller på att testa på en Dell C610. Installationen gick bra men när det gäller att få igång modemet och det lokala nätverket vill det inte fungera.

Jag har dumt nog ett uppringt internet för tillfället och modemet är ett PCTel 2304WT V.92 MDC och jag vet inte ens om Ubuntu stödjer ett sådant.

Sedan får jag inte till det lokala nätverket heller, det står wired connection under nätverk men när jag ska trycka på ikonen med de 2 skärmarna så kommer det bara upp Manual settings eller något så jag kommer tillbaka till inställningsrutan igen.
Varför ska det vara så svårt att få igång internet på linuxburkar, det är ju tom lättare att få igång internet på gamla macar ju
Citera
2008-03-21, 00:01
Medlem
tackar äntligen vågar man ta steget in i linuxvärlden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här