2007-05-11, 22:05
Medlem
Hejsan
Sitter just nu med en bärbar innehållande:
Intel Core Duo 2.0
2gb ram
ATi x1600

Problemet jag har är att när jag kör cs 1.6 kan jag inte använda open gl kommer bara upp en ruta som säger att min kort inte stödjer open gl.

Jag har Ati:s egna drivrutiner.

Kan det vara något med att jag har wxga skärm?
Citera
2007-05-11, 22:15
Medlem
merlin2s avatar
offtopic: enligt hemsidan ska den stödja opengl
http://ati.amd.com/products/RadeonX1600/specs.html

ontopic: pröva andra drivisar
Citera
2007-05-11, 22:20
Medlem
DennisOlofs avatar
Plato prova installera nya drivrutiner och se om det funkar, du kan också prova att ställa om skärmen till 1024*768 och köra den upplösningen i CS 1.6 också.

Ibland kan spel bli knasiga om man försöker köra på udda upplösningar, dvs det kan ibland behöva ställas om även i windows för att det ska fungera som det ska.

Jag hade t.ex. problem när jag körde (var några år sedan) att när jag bytte grafikkort ville spels open gl inte fungera, fick jag installera över drivrutinerna, gå in i spelet, välja open gl, avsluta spelet och starta upp det igen. Då gick det bra.
Citera
2007-05-11, 22:23
Medlem
alltså jag har ett Ati Mobility Radeon x1600.
Kollade på Ati:s sida och hittade detta:

Mobility Radeon™ Support for Windows Vista

Currently AMD does not provide any driver support for Mobility Radeon™ products. All driver and technical support for Mobility Radeon™ products is provided by the original laptop or notebook manufacturer. The drivers that are available for download at ati.amd.com are for desktop products only.

Först när jag installerade Vista så fick jag någon standard windows driver så började söka runt och hittade Ati:s egna på hp:s sida.

Undra om det är något knas med just dom drivarna som gör att jag inte kan köra open gl då.. Blir att slänga iväg ett mail till hp
Citera
2007-05-12, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plato
Först när jag installerade Vista så fick jag någon standard windows driver så började söka runt och hittade Ati:s egna på hp:s sida.

Undra om det är något knas med just dom drivarna som gör att jag inte kan köra open gl då.. Blir att slänga iväg ett mail till hp

Det kanske kunde ha varit en idé att tala om att du körde Vista från början? Det är ganska många som har drivrutinsproblem i Vista, så då hade det inte varit några problem att lista ut vad som var felet.

Mitt tips? Kör Windows XP istället.
Citera
2007-05-12, 16:24
Medlem
aldrig, min dator och jag själv mår så otroligt bra med vista.
Citera
2007-05-12, 16:31
Medlem
Gurka___s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plato
aldrig, min dator och jag själv mår så otroligt bra med vista.

Jasså, vad gör den här tråden här då?
Citera
2007-05-12, 17:56
Medlem
DennisOlofs avatar
plato kör du vista ska du inte klaga.

Byt till WinXP så funkar det, man SKA inte köra nya moderna operativsystem om man vill slippa problem, så enkelt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in